نیوز سیتی!
04 مرداد 1402 - 13:28

پنجم مرداد اراک یکی از عناصر هویتی استان مرکزی است

اراک- استاندار مرکزی گفت: پنجم مرداد اراک یکی از عناصر هویتی استان مرکزی است.

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد مخلص‌الائمه ظهر چهارشنبه در آئین بزرگداشت روز ایثار و مقاومت اراک با عنوان «پنج پنج» در مصلی بیت‌المقدس اظهار داشت: پنجم مرداد ماه روز ایثار و مقاومت و پایداری اراک است و این شهر ۲۰۷ شهید والا مقام در این روز در دفاع مقدس، عملیات رمضان و مقابله با گروهک منافقین در عملیات مرصاد و ۸۷ شهید از جامعه صنعتی و کارگری برای دفاع از انقلاب و اسلام اهدا کرده است.

استاندار مرکزی افزود: تقارن روز ایثار و مقاومت اراک با ماه شهادت و پایداری اصحاب سیدالشهدا (ع) در کربلا و عاشورای حسینی رویداد بسیار مهم و برجسته ای است.

وی ادامه داد: این تقارن نشان از این دارد دفاع در مقابل دشمنان ادامه دارد و اگر چه دفاع نظامی تا حدود زیادی کمرنگ شده ولی در عرصه‌های دیگر این دفاع ادامه دارد و جنگ تمام عیار و همه جانبه با جبهه باطل قرار داریم.

مخلص الائمه تاکید کرد: پنجم مرداد اراک از عناصر هویتی استان مرکزی است و به عنوان یک افتخار و حماسه بزرگ در تاریخ ماندگار شده و توجه به مؤلفه‌های هویتی، جامعه را به توسعه و پیشرفت می‌رساند.

وی افزود: هر موجودیت زنده ۲ شاکله مادی و فیزیکی و معنوی و درونی دارد که اگر موجود، یک اجتماع، جامعه و ملت باشد یک شاکله مادی و ظاهری دارد که به آن شال که مادی گفته می‌شود، اما این جامعه و موجود زنده یک شاکله معنوی هم دارد که به عنوان هویت نام دارد.

استاندار مرکزی ادامه داد: اگر مؤلفه‌های هویتی یک جامعه قدرتمندتر باشد، هر چه در مؤلفه‌های مادی دچار نقصان باشد، جبران می‌شود و پیشرفت می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه ایران مقتدر، استان مرکزی و شهر اراک سرشار از مؤلفه‌های هویتی است، گفت: «پنج پنج» با سه رویداد برجسته در سال‌های ۶۱، ۶۵ و ۶۷ برای شهر اراک همراه است که یکی از ارکان مهم نظام هویتی این شهر است.

مخلص الائمه افزود: برای بزرگداشت روز پنجم مرداد (پنج پنج) اراک، کارگروهی قبل از سال ۱۴۰۲ با حضور همه ارکان مرتبط با این موضوع برای راهبری برنامه‌های آن تشکیل و بالغ بر ۴۰ کلان روایت تعریف شده و امروز (چهارشنبه) منتهی به برگزاری یک برنامه جامع و اجتماع عظیم شد.

وی بیان کرد: دستگاه‌ها و کارخانجات متعددی در برگزاری این آئین همکاری دارند و امید است سال آینده، گام‌های بلندتری برای مناسبت‌های هویتی دفاع مقدس این استان و شهر اراک برداشته شود.

استاندار مرکزی خاطر نشان کرد: باید مؤلفه‌های هویتی دفاع مقدس مورد توجه جدی قرار گیرد تا ارزش‌های این دوران سینه به سینه به نسل‌های بعد منتقل شو و یاد و خاطره شهدا که نقش مهمی در حفظ آرمان‌های انقلاب داشتند، حفظ شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1405130

مهمترین اخبار ایران و جهان: