نیوز سیتی!
04 مرداد 1402 - 10:02

فضای زیارتی مسجدالحرام با کاهش تعداد زائران، محدود شد+عکس و فیلم

با کاهش تعداد زائران مسجدالحرام، متولیان خانه خدا فضای زیارتی را کم و با قرار دادن نرده‌هایی در مطاف، مسیر حرکت زائران را محدود کردند. یکی از مسؤولان مسجدالحرام می‌گوید: فضای زیارتی تا حدود یک ماه آینده به همین شکل می‌ماند.

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، حجاج کشورهای مختلف هر کدام در حال بازگشت هستند و سرزمین وحی این روزها نسبت به ماه گذشته خلوت‌تر شده است.

 

مسجدالحرام ـ ساعاتی قبل

فضای زیارتی مسجدالحرام محدود شد

با کاهش تعداد زائران مسجدالحرام، متولیان خانه خدا فضای زیارتی را کم و با قرار دادن نرده‌هایی در مطاف، مسیر حرکت زائران را محدود کردند. دمای هوا در مکه افزایش یافته و بسیاری از زائران بعد از نماز مغرب و عشا به مسجدالحرام رفته و به زیارت می‌پردازند.

پذیرش زائران خارجی از هفته آینده به مرور آغاز و تعداد زائران هم افزوده می‌شود. اما یکی از مسؤولان مسجدالحرام می‌گوید: فضای زیارتی تا حدود یک ماه آینده به همین شکل می‌ماند.

عربستان برای حضور میلیونی زائران آماده می‌‌شود

تعداد عمره‌گزاران خارجی از ماه آینده افزایش می‌یابد و با حضور پرشور زائران دیگر امکان ایجاد محدودیت در فضای زیارتی وجود ندارد.  علاوه بر این، با تصمیم جدید عربستان و امکان دعوت مسلمانان سایر کشورها از سوی شهروندان سعودی برای سفر به این کشور و همچنین صدور ویزای چهار روزه رایگان با پرواز عربستان، مقامات سعودی منتظر حضور پرشور زائران هستند.

عربستان در سال‌های شیوع کرونا که تعداد زائران کم بود، فضای زیارتی را محدود می‌کرد. اما از ماه آینده که میزبان میلیون‌ها زائر است، باید فضای زیارتی را توسعه دهد و برای حضور زائران آمادگی لازم را ایجاد کند.

به گزارش فارس، عمره مفرده برای ایرانیان نیز با ازسرگیری روابط سیاسی ایران و عربستان، بزودی برقرار می‌شود. البته هنوز زمان دقیقی برای ثبت‌نام و اعزام ایرانیان به عمره اعلام نشده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1404730

مهمترین اخبار ایران و جهان: