نیوز سیتی!
02 مرداد 1402 - 16:04

انهدام اهداف دشمن با بمب یاسین ۹۰/ سوخت‌گیری هوایی F۱۴ از سوخت‌رسان ۷۰۷

در یازدهمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت، هواپیماهای F۷ با استفاده از بمب بومی و دورایستای یاسین ۹۰ اهداف پیش بینی شده را منهدم کردند و عملیات سوخت‌گیری هوایی از تانکر سوخت رسان بوئینگ ۷۰۷ توسط جنگنده‌های F۱۴ با موفقیت انجام شد.

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، امیر علیرضا رودباری سخنگوی یازدهمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت گفت: در مراحل عملیاتی رزمایش فدائیان حریم ولایت، خلبانان مقتدر و جوان نیروی هوایی ارتش با هواپیماهای F7 مجهز به بمب بومی دورایستا یاسین 90 و هواپیماهای بمب افکن سنگین F4 و F5 مجهز به راکت‌های جنگی، موشک های نقطه‌زن هوشمند و هدایت شونده ساخت داخل، با استفاده از تکنیک‌های ابتکاری و خارج از رینگ پدافندی، با حضور در منطقه عملیاتی و  اهداف استراتژیک، حساس و حیاتی نیروهای نارنجی(نیروهای تعبیه شده در نقش دشمن) را در زمین و دریا با موفقیت منهدم کردند.

 

وی افزود: همچنین جنگنده بمب‌افکن‌های راهبردی سوخو 24 نهاجا با استفاده از اصل غافلگیری و با اجرای عملیات برد بلند، رادارهای زمینی و  اهداف حیاتی دشمن را با استفاده از موشک‌های بهینه‌سازی شده راداری و لیزری مورد هدف قرار دادند.

رودباری خاطرنشان کرد: عملیات سوخت گیری هوایی از تانکر سوخت رسان بوئینگ 707 توسط جنگنده‌های F14 با موفقیت انجام شد و در سناریوی دیگر به منظور اجرای پوشش هوایی رزمایش، عملیات گشت هوایی و دریایی توسط  هواپیماهای میراژ F1، بمب‌افکن F4  و F5 با موفقیت انجام شد.

وی تصریح کرد: کلیه مراحل این رزمایش با نظارت ناظران و ارزیابان ستادکل نیروهای مسلح و قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیاء(ص) در حال رصد و پیگیری است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1398274

مهمترین اخبار ایران و جهان: