نیوز سیتی!
24 اسفند 1402 - 13:04

کهگیلویه و بویراحمد آماده استقبال از مسافران نوروزی شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از اجرای طرح بهار ایمن خبر داد و گفت: آماده پذیرش و استقبال از مسافران نوروزی هستیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، علی محمد روستا در جلسه شورای راهبردی تصادفات کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: فضاسازی‌های شهری و امنیت جاده‌ای برای ماه مبارک رمضان و عید نوروز انجام گرفته است.

وی عنوان کرد: هماهنگی‌های لازم در زمینه پیشگیری از مخاطرات، فراهم کردن تمهیدات لازم در طرح استقبال ایمن از بهار و چهارشنبه آخر سال برنامه ریزی شده و استان در آمادگی کامل به سر می ‌برد.

روستا ابراز کرد: طرح استقبال ایمن مدیریت بحران از بهار در استان به خوبی اجرا شود واین طرح از هفته پایان اسفند ماه 1402 همزمان با آغاز سفرهای نوروزی شروع و تا نیمه دوم فروردین ماه 1403 ادامه دارد.

وی بیان کرد: هماهنگی‌های لازم در زمینه پیشگیری و فراهم کردن تمهیدات لازم در طرح استقبال ایمن از بهار و چهارشنبه آخر سال در همه شهرهای استان اجرایی و استان در آمادگی کامل به سر می ‌برد.    

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داذ: امسال با تداخل بهار طبیعت با بهار قرآن باید آمادگی لازم را برای استقبال از مسافرین نوروزی داشته باشیم تا شاهد کاهش تصادفات نوروزی و تلفات ناشی از آن باشیم.

روستا با تاکید به اینکه شهرداری‌ها محور خدمت ‌رسانی به مردم هستند، بیان کرد: در حوزه مدیریت برون شهری هم ارزیابی عملکردی مدیریت تصادفات جاده‌ای توسط پلیس راه و اداره ‌کل راهداری با جدیت مورد توجه است. 

وی با اشاره به فعال ‌سازی ستاد اجرایی خدمات سفر از چندی قبل در استان، خاطرنشان کرد: انتظار این است که دستگاه متولی در برگزاری طرح‌های نوروزی هماهنگی و همکاری خوبی داشته باشند.

معاون استاندار با بیان اینکه در طرح نوروزی موضوع کاهش تصادفات با جدیت دنبال می‌شود، افزود: کمیته‌های 12 گانه ستاد خدمات سفر استان، هماهنگی لازم را با هم داشته باشند.

روستا گفت: در طرح نوروزی، موضوع کاهش تصادفات با جدیت در دستورکار متولیان امر قرار گرفته است تا شاهد بروز حوادث تلخ در استان نباشیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تصریح کرد: ناپایداری‌های احتمالی جوی در ایام نوروز باید به صورت مستمر و کامل به مردم و کاربران جاده ‌ای اطلاع رسانی شود و ستاد بحران برای هرگونه مخاطرات احتمالی در آمادگی کامل باشد.

وی عنوان کرد: آمادگی کامل برای استقبال از مسافران و افتخار خدمت رسانی به زائران امام زاده بی بی حکیمه (س) را در ایام نوروز مورد توجه جدی قرار داده ایم.

روستا ابراز داشت: شبکه بهداشت و درمان باید بازرسی و نظارت کافی بر بهداشت همه مناطق شهر و ورودی‌ها، نانوایی‌ها، غذا خوری‌ها، رستوران‌ ها، آب آشامیدنی و دیگر موارد با حضور کارشناسان و همکاری سایر دستگاه‌ های مرتبط انجام دهد.

معاون عمرانی استانداری تاکید کرد: شهرداری های استان باید نظافت و زیباسازی شهرها را با برنامه ریزی دقیق اجرا کنند. 

وی افزود: نیروهای امدادی، انتظامی، گردشگری و هلال احمر باید در نقاط مختلف محورهای مواصلاتی استان با برپایی چادرها و ایجاد ایستگاه های سیار و ثابت ارائه خدمات کرده و پاسخگو و راهنمای مسافران باشند و نمازخانه و مساجد بین راهی نظافت و برای مسافران آماده سازی شوند. 

روستا بر اقدامات پیشگیرانه در حوزه شناسایی مخاطرات و بررسی نقاط ضعف حوزه خدمات رسانی برای استقرار مسافران و گردشگران در محیط های باز و داشتن سفری ایمن برای مردم در این ایام اشاره و تاکید کرد: لایروبی مسیل‌ها و رودخانه‌ها، بررسی و ایمن سازی مسیرها، پل‌ها و تقاطع ‌های آب گذر، رصد و پایش شبانه روزی مخاطرات از مهمترین موارد در زمینه پیشگیری است که حوزه بحران مدنظر داشته باشد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1686674

مهمترین اخبار ایران و جهان: