نیوز سیتی!
21 دی 1402 - 11:33

طرح نفس ۱۶ جنین اسفراینی را به زندگی بازگرداند

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی اسفراین گفت: از ابتدای راه‌اندازی مرکز نفس (نجات فرزندان سقط) در اسفراین، ۱۶ مورد انصراف قطعی از سقط ثبت شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اسفراین، تیمور ملازاده، معاون فنی معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی اسفراین در گفت‌وگو با رسانه‌ها با بیان اینکه از ابتدای راه‌اندازی مرکز نفس در شهرستان، ۱۶ مورد انصراف قطعی از سقط ثبت شده است، اظهار کرد: توزیع داروهای رایج در سقط جنین فقط برای داروخانه‌های بیمارستانی دارای بخش زنان و زایمان که مجوز از وزارت بهداشت دارند انجام می‌شود.

وی گفت: بازدید‌های دوره‌ای و مستمر نیز از عطاری‌ها، داروخانه‌ها سطح شهر و در خصوص مشارکت و توزیع داروهای سقط در مطب‌های خصوصی توسط اداره نظارت بر درمان و معاونت غذا و دارو رصد و ردیابی می‌شوند.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی اسفراین مشاوره مادران مراجعه کننده متقاضی سقط عمدی جنین توسط تیم نفس در بعد جسمی، روانی، فقه و حقوق و مراقبت‌های دوران بارداری و پرداخت کمک هزینه‌های درمانی درصورت عدم استطاعت مالی و مشاوره‌های رایگان تا انتهای بارداری از مزایای راه‌اندازی مرکز نفس عنوان کرد.

ملازاده، رایگان نمودن زایمان طبیعی در کلیه بیمارستان‌های دولتی، برگزاری کلاس‌های آمادگی برای زایمان به منظور افزایش زایمان طبیعی و کاهش سزارین‌های مکرر، احداث مراکز شیردهی، شناسایی و معرفی مادران باردار جهت سبدهای حمایتی کمیته امداد، معرفی کودک ۶ تا ۵۴ ماهه به وزارت رفاه جهت سبد‌های حمایتی در شهرستان و اهدای سبد حمایتی به مادران باردار از سوی خیرین سلامت از جمله فعالیت‌های معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی اسفراین برشمرد.

پایان پیام/د 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1634130

مهمترین اخبار ایران و جهان: