نیوز سیتی!
21 دی 1402 - 10:14

استاندار برای دهه فجر موکب‌داران را فرا خواند

استاندار کهگیلویه و بویراحمد برای دهه فجر موکب‌داران را فرا خواند.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج؛ نشست برنامه‌ریزی دهه فجر انقلاب اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست سید علی احمدزاده استاندار با حضور مسئولان دستگاه‌های مختلف برگزار شد.

در این نشست استاندار کهکیلویه و بویراحمد یاد و خاطره شهید القدس حاج قاسم سلیمانی را گرامی داشت و گفت: یادی از شهدای زائر کرمان کنیم شهدا مایه افتخار هستند و بسیاری از متدینین خواسته بر دل مانده شهادت دارند.

وی با تاکید بر اینکه اصل را گم نکنیم و فریب نخوریم گفت: دشمن اصلی را غافل نشویم داعش و بقیه مزدوران در صحنه جز فریب خوردگان هستند اما دشمن اصلی آمریکا و اسرائیل است.

استاندار به جشن‌های دهه فجر انقلاب اسلامی اشاره کرد و از مسئولان و دستگاه‌های مختلف خواست که این جشن‌ها و برنامه‌ها همه بر پایه دین و معنویت و اهل بیت باشد چرا که هر کجا نام دین و اهل بیت در میان باشد مردم بهتر پای کار هستند لذا برنامه‌های دهه فجر امسال را بر پایه شعبانیه و رجبیه برگزار کنید.

وی با بیان این که مردم انقلاب را دوست دارند و هنوز هم پای دین و انقلاب هستند گفت: در ۲۲ بهمن گذشته در همین شهر یاسوج افرادی را دیدیم که هیچگاه در برنامه‌ها حضور پیدا نکرده بودند اما این بار به دلیل شرایط کشور احساس تکلیف می‌کردند.

استاندار در ادامه اظهارات خود در جمع اعضای ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان گفت: باید برنامه‌های دهه فجر امسال بیشتر بر پایه مردم و مردم محور باشد نهادهای مردمی را هم باید بیشتر پای کار بیاورید هرچند دستگاه‌های دولتی هم باید تکلیف خود را انجام دهند.

وی خطاب به دستگاه‌های دولتی از آنها خواست خدمات دولت را به درستی برای مردم بازگو کنند و به نمونه‌ای از خدمات دولت با دست خالی اشاره کرد و گفت: جاده روستایی در همین استان داریم که ۱۹۲ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد اما هنوز یک هزار تومان به آن تزریق نشده اما با همه این نداشته‌ها و عدم تخصیص اعتبار حدود ۵۰ دستگاه ماشین آلات در حال انجام کار هستند یعنی اینکه پیمانکار به انقلاب و به نظام و به دولت و به مسئولان استان اعتماد دارد و پای کار آمده است.

احمدزاده در ادامه از مسئولان دستگاه‌های مختلف خواست تا هم پروژه‌های افتتاحی و هم کلنگ زنی‌ها را به خوبی و به صورت کامل برای مردم بازگو کنند

وی همچنین در بخش دیگری از اظهارات خود از مسئولان و دستگاه‌های مختلف خواست که در برنامه‌های دهه فجر امسال به هیچ وجه بانوان و دانشگاه و جوانان و البته خانواده را فراموش نکنند.

مسئول ارشد استان کهگیلویه و بویراحمد یک درخواست ویژه برای بهتر برگزار شدن دهه فجر امسال داشت و از موکب داران استان خواست تا به مانند برنامه‌هایی مثل اربعین و یا عید غدیر موکب‌ها را در دهه فجر پای کار بیاورند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به شهر یاسوج به عنوان پیشانی استان هم اشاره‌ای کرد و از دولتی‌ها خواست تا برنامه‌های دهه فجر امسال را در شهر یاسوج پررنگ‌تر از همه سال‌ها برگزار کنند و برنامه‌های دهه فجر مرکز استان درجه یک باشد.

استاندار یک درخواست ویژه دیگر هم از شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی داشت و درخواست کرد که سخنران ۲۲ بهمن امسال یک شخصیت تراز اول کشور مثل معاون رئیس جمهور یا فرمانده کل سپاه باشد.

نبود پیوست فرهنگی در پروژه‌های عمرانی یکی از موضوعاتی بود که استاندار از نبود آن گلایه‌مند شد و اظهار کرد: نگرش فرهنگی قوی در دستگاه‌ها وجود ندارد وقتی می‌خواهند یک پروژه‌ای را کار کنند حتماً می‌بایست پیوست فرهنگی داشته باشد برای مثال در مسیر یک کار عمرانی مثل جاده سازی باید یک گلزار شهید یا یک مزار شهید را ساماندهی کنند یا مسجدی آباد شود تا مردم خدمات نظام را بهتر و ملموس‌تر احساس کنند.

وی در همین خصوص به پیامک یک خانواده شهید اشاره کرد و گفت: خانواده شهیدی هست که می‌گوید همه را گازرسانی کردند به غیر از خانواده ما؛ چرا باید چنین چیزی وجود داشته باشد لذا در برنامه‌های عمرانی پیوست فرهنگی باشد تا خانواده یک شهید بی‌نصیب از نعمت گاز نشود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1634074

مهمترین اخبار ایران و جهان: