نیوز سیتی!
30 دی 1402 - 19:26

کنعانی: به تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی پاسخ می‌دهیم

سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن محکوم کردن تجاوز نظامی امروز رژیم صهیونیستی به دمشق گفت که ایران در زمان و مکان مقتضی به این رژیم پاسخ خواهد داد.

گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس؛ سخنگوی وزارت امور خارجه تجاوز نظامی امروز (شنبه) ۳۰ دی ماه رژیم صهیونیستی به منطقه مسکونی المزه دمشق که به شهادت ۴ مستشار نظامی ایران انجامید را به شدت محکوم کرد و گفت که خون این شهیدان والامقام هدر نخواهد رفت.

ناصر کنعانی با اشاره به پیگیری سیاسی، حقوقی و بین‌المللی این اقدامات متجاوزانه و جنایتکارانه، اعلام کرد که ایران حق خود را در پاسخ متقابل به «تروریسم سازمان یافته» رژیم صهیونیستی در زمان و مکان مقتضی محفوظ می‌داند.

وی نقض مکرر حاکمیت و تمامیت سرزمینی سوریه و تشدید حملات متجاوزانه و تحریک آمیز به اهداف مختلف در خاک سوریه را نشانگر «عجز» و «درماندگی» این رژیم در میدان نبرد و مبارزه با نیروهای مقاومت در غزه و کرانه باختری در بیش از صد روز گذشته خواند.

 

 

براساس اعلام روابط عمومی کل سپاه در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به دمشق ۴ تن از مستشاران نظامی سپاه پاسداران شهیدان حجت الله امیدوار، علی آقازاده، حسین محمدی و سعید کریمی، مدافعان حرم و تعدادی از نیروهای سوریه به شهادت رسیده‌اند. 

 

 

چهارم دی ماه نیز رژیم صهیونیستی اقدام به ترور مسؤول پشتیبانی جبهه مقاومت در سوریه سردار شهید سید رضی موسوی در منطقه مسکونی زینبیه دمشق کرد، اقدامی که از سوی ناصر کنعانی قویا محکوم و اعلام شد که ایران به این اقدام تروریستی در زمان و مکان مناسب پاسخ مقتضی خواهد داد. 

کنعانی امروز ترور مستشاران نظامی ایران که به گفته او به دعوت دولت سوریه در این کشور حضور دارند را گویای پیوند عمیق و سازمان یافته بین این رژیم با گروه‌های مختلف تروریستی و داعشی در منطقه برشمرد.

وی از دولت‌ها، سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله شورای امنیت خواست که نسبت به اقدامات متجاوزانه، تروریستی و جنایتکارانه رژیم صهیونیستی واکنش صریحی داشته و آن را به طور قاطع محکوم کنند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1643930

مهمترین اخبار ایران و جهان: