نیوز سیتی!
26 دی 1402 - 09:03

شرکت پخش فرآورده های نفتی موظف به پیگیری اختصاص مازوت با آلودگی کمتر به مازندران شد

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست مازندران با اشاره به مصرف مازوت در نیروگاه شهید سلیمی نکا گفت: در کارگروه بررسی وضعیت آلودگی هوا مقرر شد شرکت پخش فرآورده های نفتی پیگیر تامین مازوت کیفی با آلودگی کمتر به استان شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، هوای که سرد می‌شود نگرانی استفاده از سوخت مازوت در استان جان می‌گیرد، موضوعی که نگرانی بسیاری برای مردم به دنبال داشته است.

درحالی‌که صحبت بر سر این بوده سوخت مازوت از برخی نیروگاه‌ها حذف شود اما هنوز قرعه به نام نیروگاه شهید سلیمی نکا در نیامده است.

اثرات استفاده از مازوت در برخی از شهرهای استان مازندران قابل مشاهده است.

البته امسال مازوت‌سوزی دیرتر در این نیروگاه شروع شده است.

توجه به اهمیت در مدار بودن واحد های بخار با هدف تامین برق کشور، اولویت مصرف سوخت گاز است اما در فصل سرد سال به ناچار سوخت جایگزین مازوت می‌شود که در همین زمینه عطاءالله کاویان مدیرکل حفاظت محیط‌زیست مازندران، اظهار کرد: پیگیری‌های لازم در ارتباط با وضعیت هوا  را در کارگروه اضطرار آلودگی هوا انجام شد.

وی با اشاره به اینکه سوخت‌ مازوت به غیر از کلان‌شهرها مورد استفاده قرار می گیرد، افزود: در همین راستا از مجموعه شرکت پخش و پالایش نفتی پیگیری شدیم که مازوت با کیفیت لازم در اختیار مازندران قرار گیرد و شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی هم مقرر شد در مجموعه سطح ملی پیگیر باشند.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست مازندران با اشاره به پیگیری قضایی و طرح شکایت از نیروگاه شهید سلیمی نکا، اظهار کرد: این موضوع هم مکاتبه‌ای داشتیم البته سال قبل این مسیر را دنبال کردیم.

کاویان خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه محدودیت سوخت واقعا جدی است، انتظار این است دست‌کم مازوتی که به مازندران اختصاص می‌یابد از کیفیت لازم برخوردار باشد که این مهم در دستور کار است.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1639274

مهمترین اخبار ایران و جهان: