نیوز سیتی!
30 دی 1402 - 14:11

کردستان نقش مهمی در تامین امنیت غذایی کشور دارد

استاندار کردستان گفت: کردستان نقش مهمی در تامین امنیت غذایی کشور دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اسماعیل زارعی‌کوشا استاندار کردستان ظهر امروز در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کردستان اظهار کرد: از رویکرد اتاق بازرگانی در پیگیری موضوعات و برگزاری منظم جلسات شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی تقدیر می‌کنیم.

وی افزود: مشکلات بر اساس برش‌های شهرستانی دنبال می‌شود البته انتظار نداریم تمام مشکلات که در بازه زمانی چندین دهه‌ای ایجاد شده یک شبه حل شود.

استاندار کردستان افزود: نقش استان کردستان در امنیت غذایی و تامین مایحتاج غذایی کشور روز به روز بیشتر می‌شود.

زارعی‌کوشا اضافه کرد: کشور ما در دوران خشکسالی به سر می‌برد و کردستان جز معدود استان‌هایی است که بارش‌های مناسبی داشته‌ و امیدواریم شاهد استمرار این روند و تولید قابل قبول محصولات کشاورزی در سال زارعی باشیم.

وی با بیان اینکه هیچ اصراری در تغییر کاربری اراضی کشاورزی نداریم ضمن اینکه قانون نیز در این زمینه دست ما را باز نگذاشته است، گفت: بالاخره در حوزه صنعت و گردشگری نیاز به تامین زمین داریم و شهرستان‌های ما از جمله مریوان در این خصوص مشکلات جدی دارد و باید با برنامه‌ریزی مناسب اقدامات لازم را انجام دهیم.

استاندار کردستان اضافه کرد: در این حوزه باید نگاه منسجم‌تری داشته باشیم و برای پروژه‌ها و واحدهای کلان صنعتی در قالب طرح جامع تامین اراضی مورد نیاز صورت بگیرد.

زارعی‌کوشا با تاکید براینکه در حوزه آب و امور آب نکاتی که مطرح شد مسائل درستی است، گفت: تخصیص آب برای پروژه‌ای داده شده اما با گذشت 10 سال هیچ اتفاقی در اجرای این پروژه نیفتاده باید در این تخصیص‌ها تجدید نظر صورت بگیرد.

وی افزود: اینکه چه میزان تخصیص آب در مریوان داده شده اما هنوز وارد فاز تولید نشده باید احصا و در کوتاه‌ترین زمان تصمیم‌گیری و تعیین تکلیف شود.

استاندار کردستان بهره‌گیری و استفاده از دریاچه زریوار را ضروری دانست و اذعان کرد: کمترین بهره را از دریاچه زریوار می‌بریم در زمینه احیای این تالاب کارهای خوبی انجام گرفته است؛ اما میزان بهره‌وری از این ظرفیت منحصر فرد تقریبا صفر است.

زارعی‌کوشا تصریح کرد: ضمن رعایت تمام الزامات محیط زیستی باید بسته‌های سرمایه‌گذاری برای تالاب زریبار تدوین شود در این راستا دستگاه‌های متولی و مرتبط باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن بسته‌های سرمایه‌گذاری در مورد زریبار را ارائه کنند.

وی عنوان کرد: مقدمات سرمایه‌گذاری در دریاچه زریوار فراهم است و باید با تدوین بسته‌های مناسب در سال آینده شاهد افتتاح طرح‌های سرمایه گذاری در این تالاب باشیم.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس
شناسه خبر: 1643530

مهمترین اخبار ایران و جهان: