نیوز سیتی!
12 بهمن 1402 - 12:35

استاندار اصفهان: انقلاب اسلامی برای همیشه پویا و زنده است

استاندار اصفهان با اشاره پیشینه و‌ فلسفه انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی برای همیشه پویا و زنده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سیدرضا مرتضوی، استاندار اصفهان در مراسم آغازین دهه فجر انقلاب اسلامی در گلستان شهدای اصفهان، اظهار داشت: ۱۲ بهمن سالروز ورود امام خمینی ره به ایران اسلامی است و یادآور قیام امام خمینی ره این که از سال ۴۲ آغاز و در بهمن ۱۳۵۷ به پیروزی رسید.

وی با بیان اینکه انقلاب امری دفعی نیست، افزود: پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن ۱۳۵۷ پایان انقلاب نیست بلکه انقلاب یک مسیر رو به جلو را از ما مطالبه می‌کند و باید در مسیر استقرار انقلاب اسلامی به آرامی و با شناسایی ریشه‌های انقلاب اسلامی حرکت کرد و با برنامه ریزی و فرایند سازی و به تدریج رذایل را از جامعه زدود.

مرتضوی با بیان اینکه هدف انقلاب اسلامی تأسیس یک جامعه انسان ساز است، تصریح کرد: بر اساس این نگاه انقلاب در یک مسیر مداوم و مستمر امکان‌پذیر است زیرا هدف انقلاب اسلامی توجه به معاش دنیوی و سعادت اخروی و رساندن انسان به مسیر رستگاری است و چنین امری یک مسأله دفعی و مقطعی نیست و تنها با تغییر نظام سیاسی تحقق نمی‌شود بلکه با چنین باید توجه داشت که انقلاب امری مستمر و مداوم است.

وی خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی در گام اول با استقرار نظام اسلامی موتور حرکت دهنده ظرفیت‌های جامعه به سمت رستگاری را با استقرار نظام اسلامی روشن کرد ولی در گام دوم مسیر استقرار ارزشها آغاز شده و این گام یک مسیر پایان پذیر نیست.

استاندار اصفهان اضافه کرد: در گام سوم لازم است همزمان با گام‌ دوم در مسیر انقلاب آسیب شناسی کرد و با جرح و تعدیل که باید اتفاق یافتند و امری اجتناب ناپذیر است، امکان زدودن اشتباهات را فراهم کرد و در چنین نگاه متعالی در بیعت خود با امامین انقلاب تاکید می‌کنیم که در مسیر حرکت به رسیدن رستگاری متعهد هستیم و تعهدی است که بین ما و شهدا و اولیای الهی در تاریخ برقرار شده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1656830

مهمترین اخبار ایران و جهان: