نیوز سیتی!
11 بهمن 1402 - 12:16

‌بازارسازی و فروش محصولات دانش‌بنیان ساده می‌شود

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به ایجاد کارگروه تولید بار اول در معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری گفت: این معاونت و وزارت صمت به صورت مشترک پیگیر موضوعات ذیل این کارگروه هستند و این کارگروه در تسهیل ‌بازارسازی و فروش محصولات دانش‌بنیان مؤثر است.

‌مهدی طغیانی در گفت‌‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به رفع مشکلات خرید محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان و اقدامات معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با ایجاد کار گروه «تولید بار اول» در راستای ترک تشریفات و مناقصات طولانی مدت، اظهار داشت: ما در سال‌های طولانی پروژه‌های متعددی در دستگاه‌های اجرایی داشته‌ایم که به واسطه حضور در مناقصات دچار بروکراسی اداری پیچیده‌ای شده بودند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بروکراسی اداری پیچیده در زمینه انجام پروژه‌های متعدد در دستگاه اجرایی از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان، امکان رقابت لازم را از این شرکت‌ها گرفته بود.

طغیانی درباره اهمیت تولیدات بار اول و پیچیدگی بسیار بالای آن در حوزه ساخت تاکید کرد: این موضوع به این دلیل بود که تولید یک محصول دانش بنیان و پیچیده برای بار اول حائز ریسک و هزینه‌های زیادی بوده و این مسئله امکان رقابت این شرکت‌ها با شرکت‌های خارجی را می‌گرفت.

وی با اشاره به مصوبه چند سال گذشته شورای عالی امنیت ملی بیان کرد: این مصوبه ذیل حمایت‌ از فرایندهای حوزه تحریم و دور زدن تحریم‌ها بوده تا ما بتوانیم مشکلات در این بخش را برطرف کنیم، بنابراین تجربه فوق نشان داد که تجربه موفقی است و البته باید به این نکته هم اشاره کرد که این مسئله در ماده ۱۰ قانون جهش تولید دانش بنیان نیز تبدیل به قانون دائمی شد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این تجربه به ما کمک کرد که متوجه شوم ساز و کار فعلی پاسخ می‌دهد و راهگشاست، بنابراین این موضوع به خرید محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان از سوی دستگاه‌های دولتی کمک کرد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ایجاد کارگروه تولید بار اول در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: به واقع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت صمت به صورت مشترک پیگیر موضوعات ذیل این کارگروه بوده‌ و تشکیل این کارگروه بسیار مفید بوده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1655530

مهمترین اخبار ایران و جهان: