نیوز سیتی!
10 فروردین 1403 - 13:21

مراجعه ۳۶ هزار مهمان نوروزی به هلال‌احمر سیستان و بلوچستان

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر سیستان و بلوچستان در تشریح خدمات استان در طرح ملی یکپارچه خدمات نوروزی هلال‌احمر استان گفت: از ۲۴ اسفند تا ۹ فروردین ۳۶ هزار مسافر به پست های خدمات بشردوستانه هلال احمر استان مراجعه کردند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، سیدمحمدمهدی سجادی در تشریح خدمات هلال احمر استان سیستان و بلوچستان در طرح ملی یکپارچه خدمات نوروزی تا نهم فرودین، اظهار داشت: با آغاز طرح خدمات نوروزی در 11 پست ثابت و 8 پست سیار 36 هزار نفر به پست های بشردوستانه مراجعه کرده اند و این خدمات عمدتا در بخش اطلاع رسانی نقاط حادثه خیز و آسیب پذیر به مسافرین، مراجعه به فضای دوستدار کودک و مراجعه به خیمه نماز بوده است. در این مدت هزار و 617 عضو جوان در ارائه خدمات مشارکت کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سیستان و بلوچستان گفت: همچنین در قالب پویش بهرفت 8 هزار و 300 نفر برای بهبود رفتارهای ترافیکی به این پویش پیوستند و اعضای جوان توصیه‌های لازم را به مسافرین ارائه دادند.

سجادی با اشاره به آماده باش تیم‌ها در طول ایام نوروز، گفت: روزانه 225 نیروی عملیاتی در 41 پایگاه و مرکز امدادی و کشیک اضطراری شعب آماده باش هستند و تا کنون به 23 حادثه که 11 مورد آن جاده ای بوده است خدمات دادند. از میان حادثه دیدگان 431 نفر مصدوم شدند که18 نفر بصورت سرپایی توسط نیروهای هلال احمر درمان شدند. 

وی با اشاره به بهره مندی از فرصت نوروز برای آموزش مسافرین گفت: در مدت اجرای طرح به هزار و 731 مراجعه کننده مباحث آموزشی با اولویت مسمومیت غذایی و تنفسی، احیای قلبی_ریوی، آموزش کنترل فشارخون، خفگی، شکستگی، بانداژ، خونریزی ها، ایمنی در برابر زلزله، آموزش بهداشت فردی در برابر بیماری ها ارائه شده است‌. همچنین در مدت اجرای طرح 2 هزار و 345 بروشور آموزشی با موضوعات مختلف در بین مسافرین توزیع شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر سیستان و بلوچستان با اشاره به طرح هلال رحمت به مناسبت ماه مبارک رمضان و نوروز خاطرنشان کرد: به منظور تامین بخشی از نیازهای ضروری خانواده‌های کم برخوردار، سه هزار و 16 سبد معیشتی در سطح استان توزیع شده و 17 سفره افطاری برپا شده است. همچنین با مشارکت 47 داوطلب به 82 نفر از سالمندان در خانه‌های آنها و سرای سالمندان خدمات حمایتی و بهداشتی ارائه شده است. 

سجادی گفت: در این مدت در مرکز توانبخشی جمعیت هلال احمر استان به 22 نفر مراجعه کننده خدمات درمانی داده شده و نیاز دارویی حدود 519 مراجعه کننده تامین شد. همچنین معاینات پیش از اعزام هزار و 520 زائر حج تمتع انجام و برای تکمیل مراحل ثبت نام به کاروان‌ها معرفی شدند.

انتهای پیام/

 
منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1692430

مهمترین اخبار ایران و جهان: