نیوز سیتی!
17 بهمن 1402 - 12:08

مشارکت حداکثری در انتخابات سبب افزایش قدرت ایران در جهان می‌شود

پژوهشگر و عضو هیات علمی دانشگاه شهرکرد با اشاره به اینکه مشارکت حداکثری در انتخابات سبب افزایش قدرت ایران در جهان می‌شود، گفت: اگر انتخابات پُرشور برگزار شود دنیا در تعاملات و مذاکرات خود ارتباط مطلوب‌تری با ایران برقرار می‌کند.

مجتبی نوروزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با اشاره به اهمیت برگزاری انتخابات پرشور، گفت: در نظام‌های سیاسی مبتنی بر رای مردم، انتخابات یک رکن است که با همین امر مشروعیت پیدا می‌کنند.

پژوهشگر و عضو هیات علمی دانشگاه شهرکرد با اشاره به اینکه شاخص‌های دموکراتیک در ایران از بقیه کشورهای جهان واقع‌تر است، ادامه داد: برای اینکه جایگاه سیاسی این کشور در داخل و خارج از کشور حفظ شود، باید مشارکت سیاسی خودمان را در عرصه انتخابات بالا ببریم.

وی افزود: علاوه بر ادبیات جهانی، از نظر محتوای اسلامی که در ادبیات امام خمینی(ره) و رهبر انقلاب هم بیان شده است، مردم رکن اصلی انقلاب و نظام سیاسی به عنوان تعیین کننده راهبردها و برنامه‌های اصلی هستند که از منظر دینی هم شرکت در انتخابات یک تکلیف شرعی و دینی است.

نوروزی اضافه کرد: از طرفی انتخابات و مشارکت پرشور در این امر، یکی از مولفه‌های قدرت ملت‌ها است.

وی بیان کرد: مولفه‌های قدرت یک کشور به ۲ دسته سخت و نرم تقسیم‌ شده‌اند که انتخابات به عنوان مولفه نرم شناخته می‌شود.

استاد دانشگاه شهرکرد اظهار داشت: اگر بخواهیم نقش خود را در منطقه و جهان ایفا کنیم، نیازمند برگزاری یک انتخابات پرشور هستیم تا تصویری مطلوب به جهانیان ارائه شود.

وی ادامه داد: اگر انتخابات پرشور برگزار شود، دنیا در تعاملات و مذاکرات خود ارتباط مطلوب‌تری با ایران برقرار می‌کند.

نوروزی گفت: انتخابات در نظام سیاسی ایران، برطرف‌کننده تهدیدهای اساسی دشمن است زیرا آنان پایه‌های اساسی نظام سیاسی کشور را کاملا مردمی می‌دانند در صورت مشارکت حداقلی مردم در انتخابات نه فقط نظام بلکه کل ایران آسیب می‌بیند.

وی خاطرنشان کرد: با انتخاب افراد شایسته و اصلح در انتخابات به انجام تصمیم‌های عملیاتی مثبت و رفع مشکلات اساسی در کشور کمک می‌شود.

پایان پیام/۶۸۰۴۳

منبع: فارس
شناسه خبر: 1662530

مهمترین اخبار ایران و جهان: