نیوز سیتی!
08 بهمن 1402 - 19:46

۳۴ گلزار شهید کهگیلویه و بویراحمد نیازمند ساماندهی است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۳۴ گلزار شهید در مناطق مختلف این استان تاکنون ساماندهی نشده‌اند که امیدوارم تعیین تکلیف شوند.

رضا پارسیان‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یاسوج، اظهار داشت: 534 گلزار مطهر شهید در کهگیلویه و بویراحمد داریم که تاکنون 34 گلزار شهید ساماندهی نشده و امیدوارم تا سال آینده این تعداد تعیین تکلیف شود.

وی با اشاره به اینکه دو هزار شهید، 11 هزار و 360 جانباز و 317 آزاده در استان داریم، عنوان کرد: مهمترین مطالبه مادران و همسران شهدا در این استان که تاکنون از مسئولان داشته‌اند، ساماندهی قبور مطهر شهدا بوده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه حقوق پدر و مادر شهیدان هر دو نفر در مجموع 7 میلیون تومان است، ابراز کرد: پدر و مادر شهیدی داریم که با وجود زمین گیر شدن و هزینه‌های زیاد زندگی هر دو نفر تنها 7 میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند در حالی میزان حقوق گوشه کوچکی از مشکلات را رفع می‌کند.

وی میانگین سن 749 مادر شهید در استان را 74 سال عنوان کرد و افزود: با توجه به وضعیت جسمی والدین شهدا کهولت سن آنها تا دو سال دیگر والدین شهدا را نخواهیم داشت و همه فوت می‌کنند و  مستمر مراسم تشییع و خاکسپاری پدر و یا مادر شهیدی را در استان داریم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر اینکه والدین شهدا در آرزوی ساماندهی گلزار فرزند شهیدشان هستند و داریم آنها را از دست می‌دهیم، بیان کرد: برای تسهیل و ارائه با کیفیت خدمات به خانواده ایثارگران مشکلات اعتباری داریم. شهدا با از خود گذشتگی، امنیت و حریت را برای ایران اسلامی به ارمغان آوردند و ما نیز باید راه شهدا را دنبال کنیم.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1652530

مهمترین اخبار ایران و جهان: