نیوز سیتی!
14 دی 1402 - 14:40

آمادگی ستاد مدیریت بحران برای مقابله با بارش باران و برف در گیلان

طبق گفته‌های رئیس سازمان هواشناسی از فردا شب دمای هوا در گیلان ۱۰ دما کاهش یافته و شرایط برای بارش شدید باران در جلگه و برف در ارتفاعات مهیا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، در پی اعلام هشدار سطح زرد هواشناسی از فردا شب شاهد بارش شدید باران در مناطق جلگه‌ای و بارش برف در مناطق کوهستانی خواهیم بود.

آن‌طور که محمد دادرس رئیس سازمان هواشناسی گیلان می‌گوید وزش باد گرم امروز و فردا در گیلان ادامه دارد و در برخی ساعات نیز شدت می‌گیرد ولی با ورود سامانه سرد و بارشی از فردا شب در گیلان جریانات شمالی می‌شود و دمای هوا تا ۱۰ درجه در گیلان کاهش می‌یابد.

به گفته محمد دادرس، بارش باران رگباری در جلگه، بارش برف در مناطق کوهستانی و رعد و برق مهمترین پدیده جوی است که برای روز شنبه پیش بینی کرد.

همین امر سبب شد تا ستاد مدیریت بحران استانداری گیلان با ارسال نامه‌ای به تمام فرمانداری‌ها از آمادگی دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با بارش باران و برف احتمالی در گیلان خبر دهد.

بر اساس الگوریتم‌های سازمان هواشناسی،  دمای هوای شهر رشت در حال حاضر ۱۲ درجه سلسیوس است و امروز در گرم‌ترین ساعت تا ۱۸ درجه نیز رسیده و رطوبت هوای این شهر ۱۰۰ درصد است و همچنین در ۲۴ ساعت گذشته دیلمان با صفر درجه سلسیوس سردترین و ازبرم سیاهکل با ۲۴ درجه سلسیوس گرم‌ترین مناطق گیلان بوده است.

مدیر کل هواشناسی گیلان همچنین شرایط صیادی در دریای خزر را برای امروز و فردا مناسب می‌داند.

پایان پیام/۳۳۸۹

منبع: فارس
شناسه خبر: 1626630

مهمترین اخبار ایران و جهان: