نیوز سیتی!
15 بهمن 1402 - 16:20

رئیس دادگستری کرمانشاه: سلامت انتخابات در اولویت کار مسوولان باشد

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: سلامت انتخابات به مسوولان برمی‌گردد چرا که کوچک‌ترین اشتباه سبب سوءاستفاده رسانه‌ها معاند و زیر سوال بردن ماهیت نظام خواهد شد، لذا باید شأن و اقتدار نظام را حفظ کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، شهرام کرمی رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه امروز در که در سالن شهید قدوسی دادگستری کرمانشاه برگزار شد با تبریک ایام‌الله دهه مبارک فجر جایگاه و مقام امروز تک‌تک مسوولان را مرهون خون شهدا دانست و اظهار کرد: باید نسبت به این از خود گذشتگی‌ها، جهاد تبیین داشت.

وی با بیان اینکه قصد انکار مشکلات را نداریم، اظهار کرد: منکر مشکلات از جمله مشکلات اقتصادی نیستم، اما در مقابل آن هم پیشرفت‌هایی وجود دارد که باید این دستاورهای نظام را برای مردم به خصوص نسل جوان تبیین کرد. 

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه از انتخابات به‌عنوان نماد جمهوریت و مردم سالاری در کشور یاد کرد و افزود: به اندازه ۴۵ سال عمر با برکت انقلاب، انتخابات همچنان با کمک دستگاه‌های مربوطه برگزار شده است.

وی بر بحث امنیت انتخابات تأکید داشت و افزود: سلامت انتخابات به مسوولان برمی‌گردد چرا که کوچک‌ترین اشتباه سبب سوءاستفاده رسانه‌ها معاند و زیر سوال بردن ماهیت نظام خواهد شد، لذا باید شأن و اقتدار نظام را حفظ کنیم.


*جلسه ویژه پیشگیری از جرائم انتخاباتی مدیران


کرمی مشارکت حداکثری را ضامن نظام اسلامی دانست و گفت: مسوولان در این زمینه تبیین لازم را داشته باشند و مردم را به مشارکت حداکثری در پای صندوق‌های رأی ترغیب کنند. 

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه از موضع‌گیری مسوولان و استفاده آن‌ها از بیت‌المال به عنوان مهم‌ترین تخلفات انتخاباتی یاد کرد و افزود: در صورت تخلف دستگاه‌های مربوطه پیگیری‌های لازم را انجام خواهیم داد.

*مشارکت حداکثری، امنیت و سلامت انتخابات هدف مشترک مسوولان نظام باشد

حجت‌الاسلام محسن مفید، رئیس دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات استان کرمانشاه نیز در ادامه، با اشاره به فرمایشات امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه حفظ نظام از اوجب واجبات و از نماز بالاتر است، اظهار کرد: مسوولان بدانند در چه نظامی مسوولیت را پذیرفته‌اند، نظام جمهوری اسلامی ایران با هدف تحقق آرمان‌های، والایی، اخلاقی، عقلانی، الهی و انسانی شکل گرفته است.

وی حرکت مدیران له و علیه نامزدهای انتخاباتی را خلاف قانون و شرع و یک حرام شرعی دانست و گفت: اگر بخواهیم با نگاهی حزبی و طایفه‌ای به دنبال منفعت شخصی باشیم، همه چیز را از دست داده‌ایم.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات استان کرمانشاه گفت: دشمنان با به کارگیری تمامی رسانه‌های خود به دنبال دلسرد و ناامید کردن مردم از نظام هستند تا معادلات انتخابات را بر هم زند، لذا مسوولان باید با بصیرت و مجاهدت در میدان حاضر شوند، مشارکت حداکثری، امنیت و سلامت انتخابات را هدف خود قرار دهند.

کامبیز عباسی معاون قضایی و اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمانشاه نیز در ادامه این جلسه، انتخابات را یکی از ارکان اساسی نظام دانست که در اصل ششم قانون به آن پرداخته شده است.

وی با اشاره به اصل ۶۲ تا ۹۹ قانون اساسی در خصوص مجلس شورای اسلامی بر ستاد نظارت بر قواعد انتخاباتی با توجه به شرایط بومی و فرهنگی اشاره‌ای داشت و افزود: پنج راهبرد برای مسوولان، نامزدها و مردم پیش‌بینی شده است.

توجیه و هشدار به احزاب و تشکل‌های مختلف با هدف پیشگیری از جرائم انتخاباتی، ارتقاء آگاهی عمومی به وسیله رسانه‌های جمعی، برخورد قانونی سریع با تخلفات، حداکثرسازی انتخابات و سلامت‌سازی آن برای اقشار مختلف پنج راهبرد برای مسوولان، نامزدها و مردم بود که معاون قضایی و اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمانشاه به آن اشاره کرد و گفت: مسوولان چه در ساعات اداری و چه غیراداری حق تبلیغات له و علیه کاندیدایی را ندارند.

وی خاطرنشان کرد: هدف از این جلسه آگاهی مسوولان است تا زیرمجموعه خود را را رعایت قانون تشویق و ترغیب کنید تا موارد خلاف قانون انتخاباتی، ان‌شاءالله مشاهده نشود.

پایان پیام/پ 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1660430

مهمترین اخبار ایران و جهان: