نیوز سیتی!
16 بهمن 1402 - 09:34

گلایه رئیس شورای شهرستان ماهنشان از تغییر مصوبه سد مراش

رئیس شورای شهرستان ماهنشان با بیان اینکه قبل از اینکه مطالعات سد مراش آغاز شود به کشاورزان منطقه وعده داده شده بود که تامین آب کشاورزی هم از طریق این سد خواهد بود، گفت: بعد از تغییر مصوبه، تامین آب کشاورزی را از طریق این سد حذف کرده‌اند و مردم منطقه از این بابت گله‌مند هستند.

محسن شجاعی، رئیس شورای شهرستان ماهنشان امروز در گفت‌و‌گو با فارس ‌به مشکلات حوزه آب این منطقه اشاره کرد و اظهارداشت: در تابستان امسال نزدیک ۱۰ تا ۱۵ روستا با تانکر و حتی با تراکتور خود اهالی آب‌رسانی انجام می‌شد و با توجه به کمبود بارندگی‌ها یقینا تابستان سال آینده بسیاری از روستاهای این منطقه در مضیقه خواهند بود.

رئیس شورای شهرستان ماهنشان با اشاره به  طرح آبرسانی از سد مراش به شهرهای دندی و ماهنشان و روستاهای منطقه گفت: ما هنوز امیدوار نیستیم که این طرح به این زودی افتتاح شود، چرا که عملا هیچ اقدامی در حال حاضر برای  تکمیل این طرح انجام نمی‌شود و پروژه متوقف است.

وی با بیان اینکه یک مبلغی برای این طرح تصویب شده بود ولی عملا آنجا فعالیتی انجام نمی‌شود، ادامه داد: در شهرستان ماهنشان به ویژه در بخش انگوران تامین آب از طریق آب‌های سطحی انجام می‌شود و ما در منطقه عملا شاهد آب زیر زمینی نیستیم.

شجاعی با بیان اینکه قبل از اینکه مطالعات سد مراش آغاز شود به کشاورزان منطقه وعده داده شده بود که تامین آب کشاورزی هم از طریق این سد خواهد بود، ادامه داد: بعد از تغییر مصوبه، تامین آب کشاورزی را از طریق این سد حذف کرده‌اند و مردم منطقه از این بابت گله‌مند هستند.

گفتنی است، تامین آب شرب شهرهای دندی و ماهنشان و ۱۲۲ روستای مسیر به میزان ۴ میلیون مترمکعب در سال و تامین نیاز آبی صنایع مستقر در اطراف این شهرها به میزان ۲.۵ میلیون مترمکعب در سال از اهداف اولیه سد مخزنی مراش اعلام شده بود.
مطالعات آبرسانی این سد در سال ۸۹ آغاز شده و در زمینی به مساحت ۷۶ هکتار احداث می‌شود.

پایان پیام/۷۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1660974

مهمترین اخبار ایران و جهان: