نیوز سیتی!
15 بهمن 1402 - 15:02

آغاز طرح تعویض بخاری های فرسوده با بخاری تولید داخل در دهه فجر

مدیر عامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: در طرح تعویض بخاری های فرسوده با بخاری تولید داخل در دهه فجر، ۴ میلیون تا ۴۴ میلیون و ۱۰۰ هزار بخاری تعویض می شود که اعتباری برابر با یک چهارم هزینه توسعه یک فاز پارس جنوبی نیاز دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، بیست و یکمین جشنواره فیلم فجر مشهد امروز یکشنبه ۱۵ بهمن ماه با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی و مدیر عامل شرکت گاز خراسان رضوی امروز برگزار شد. 

حسن افتخاری، مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی با اشاره به شعار بیست‌و یکمین جشنواره فیلم فجر مشهد با عنوان "گرمای گاز برای همه" اظهار کرد: فرهنگ سازی نقش بسیاری در کنترل مصرف گاز دارد‌. 

 

وی با اشاره به اینکه گاز طبیعی نه فقط یک میراث از گذشته بلکه امانت نسل‌های آینده است، گفت: با فرهنگ سازی در جامعه می توان مصرف گاز را مدیریت کرد.  

افتخاری ابراز کرد: در سال گذشته نیز تجربه مردمی سازی را داشتیم وقتی نتوانستم گاز مورد نیاز بخشی از استان، به خصوص تربت جام را تأمین کنیم دست یاری را به سمت مردم دراز کردیم که معجزه کرد.

مدیر عامل شرکت گاز خراسان رضوی با اشاره به اینکه ما دارنده دومین ذخایر گازی دنیا هستیم، افزود: اما به خاطر میزان مصرف بالا این ذخایر پاسخگوی نیاز جامعه نیست و باید فکری اساسی در این رابطه داشته باشیم.

وی اظهار کرد: برای اینکه بتوانیم گاز مورد نیاز کشور را فراهم کنیم، یک راه توسعه پالایشگاه است و برای توسعه یک پالایشگاه تا ۵ میلیارد دلار اعتبار نیاز است اما حتی اگر این اعتبار وجود داشته باشد، گازی وجود نخواهد داشت؛ چراکه منابع محدود است.

افتخاری افزود: راهکارها دیگر این است که راندمان تجهیزات گازسوز را افزایش بدهیم؛ از این رو طرح تعویض بخاری‌های فرسوده با بخاری‌های تولید داخل در دستور کار دولت سیزدهم قرار گرفت.

وی خاطر نشان کرد: این طرح در دهه فجر صورت می‌گیرد و در راستای آن ۴ میلیون تا ۴۴ میلیون و ۱۰۰ هزار بخاری باید تعویض شود که اعتباری برابر با یک چهارم هزینه توسعه یک فاز پارس جنوبی نیاز دارد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1660330

مهمترین اخبار ایران و جهان: