نیوز سیتی!
14 بهمن 1402 - 16:50

پیشنهاد کانون وکلا برای تقلیل تکالیف کارآموزان

رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز گفت: به ریاست قوه قضائیه پیشنهاد دادیم، به جای اینکه کارآموزان به صورت روزانه در دادگستری حاضر شوند، با توجه به اینکه امکان این امر نیز وجود ندارد، آن‌ها یک روز در هفته در دادگستری حاضر شوند.

بهنام حبیب‌زاده مؤمن، رئیس کانون وکلای دادگستری مرکزدر پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه حضور در دادگاه های علنی و برخط به عنوان بخشی از دوره کارآموزی پذیرفته شدگان آزمون وکالت پذیرفته می‌شود، گفت: بر اساس آیین نامه اجرایی لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری، کارآموز در مرحله دوم باید هر روز به مدت 6 ماه در دادگستری حاضر شود.

وی با اشاره به  اصلاح تکالیف کارآموزان ادامه داد: این قانون با واقعیت منطبق نیست و امکانات لازم برای اجرای این آیین نامه وجود ندارد، بنابراین کانون وکلای دادگستری مرکز با همکاری کانون‌های دیگر اصلاحاتی در خصوص این آیین نامه انجام داده ایم و امروز این اصلاحات به قوه قضائیه ارسال کردیم. 

حبیب‌زاده مؤمن اظهار کرد: در اصلاحات پیشنهای به‌جای حضور هر روز کارآموز در دادگستری، بیان کردیم که حضور کارآموزان در دادگستری به یک روز در هفته تقلیل پیدا کند و آموزش‌هایی به صورت برخط در کانون ایجاد می کنیم و به بحث آموزش بپردازند. امیدوارم این اصلاحات با نظر مثبت ریاست قوه قضائیه لباس قانون بپوشد و همکاران کارآموز ما شرایط بهتری را تجربه کنند. 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1659274

مهمترین اخبار ایران و جهان: