نیوز سیتی!
01 اردیبهشت 1403 - 13:51

خلیج‌ فارس در سواحل بوشهر مواج شد

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از صدور هشدار دریایی سطح زرد در نوار ساحلی استان خبر داد و گفت: با افزایش سرعت وزش باد تا ۴۰ کیلومتر در ساعت تا ۴ اردیبهشت خلیج‌ فارس مواج و متلاطم است.

فرج‌الله شکوهی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر با اشاره به صدور هشدار دریایی سطح زرد در نوار ساحلی استان بوشهر اظهار داشت: از فردا تا اواخر سه‌شنبه 4 اردیبهشت ماه وزش باد نسبتاً شدید تا 40 کیلومتر در ساعت پیش‌بینی شده است.

وی از افزایش ارتفاع موج دریا تا 2 متر در نوار ساحلی استان بوشهر در مدت یادشده خبر داد و بیان کرد: با وزش باد جنوبی در برخی ساعات در سواحل استان سبب متلاطم و مواج شدن خلیج‌ فارس می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر اختلال در فعالیت‌های دریایی، خطر غرق شدن شناور به‌ویژه قایق و دیگر شناورها، پاره شدن تور صیادی، خطر غرق شدن شناگران و خسارت به تأسیسات ساحلی را ازجمله مخاطرات هشدار دریایی زرد دانست.

شکوهی‌پور با تأکید بر پرهیز از تردد دریایی به‌ویژه خروج شناورها از اسکله‌های تجاری و صیادی استان بوشهر گفت: ارتفاع موج دریا در نوار ساحلی استان بوشهر 90 تا 150 سانتی‌متر و در برخی ساعات تا 2 متر افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه دمای هوا استان بوشهر در این مدت افزایش نسبی دارد، تصریح کرد: جهت باد در مدت یادشده جنوب شرقی و شمال غربی و لازم است تمهیدات لازم برای جلوگیری از حوادث احتمالی اندیشیده شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر اکنون جهت وزش باد در استان را متغیر، با سرعت 8 تا 28 گاهی تا 36 کیلومتر در ساعت دانست و بیان کرد: ارتفاع موج دریا در سواحل استان امروز 30 تا 90 گاهی 120 سانتی‌متر پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/190

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1701930

مهمترین اخبار ایران و جهان: