نیوز سیتی!
09 بهمن 1402 - 15:41

ارسال ۴۷۰‌ اثر به دبیرخانه دومین کنگره بین‌المللی شعر «بانوی بلاغت»

دبیر دومین کنگره بین‌المللی شعر «بانوی بلاغت» با بیان اینکه در دومین کنگره شعر «بانوی بلاغت» آثار در سه زبان ترکی، فارسی و عربی جمع‌آوری شدند، گفت: ۴۷۰‌ اثر از سوی ۱۶۷ شاعر به دبیرخانه دومین کنگره بین‌المللی شعر «بانوی بلاغت» ارسال شده بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مهدی ساشورپور، دبیر دومین کنگره بین‌المللی شعر «بانوی بلاغت» ظهر امروز در آیین اختتامیه دومین کنگره بین‌المللی شعر «بانوی بلاغت» حضرت زینب (س)، با بیان اینکه در سال گذشته نخستین دوره شعر «بانوی بلاغت» در دو زبان فارسی و عربی، در سطح ملی برگزار شد، اظهار داشت: سال گذشته ۳۶۰ اثر از سراسر کشور برای کنگره ملی شعر بانوی بلاغت جمع‌آوری و همچنین کتاب آثار منتخب دوره قبل کنگره نیز چاپ شد.

دبیر دومین کنگره بین‌المللی شعر«بانوی بلاغت» با بیان اینکه امسال دومین کنگره بین‌المللی شعر«بانوی بلاغت» در سطح بین‌المللی برگزار شد و فراخوان کنگره به کشورهای همسایه نیز ارسال شده بود، گفت: در دومین دوره کنگره بین‌المللی شعر «بانوی بلاغت» اشعاری از کشورهای همسایه نیز ارسال شده بود.

وی با اشاره به اینکه امسال در این دوره دو اثر از کشور لبنان، ۱۰ اثر از کشور عراق و شعری از کشور پاکستان برای کنگره ارسال شد بود، افزود: یکی از تفاوت‌های کنگره سال جاری با سال گذشته، حضور اشعار عربی در مجموعه کتاب و فراخوان دومین کنگره بین‌المللی شعر «بانوی بلاغت» بود.

ساشورپور با بیان اینکه در دومین کنگره شعر «بانوی بلاغت» آثار در سه زبان ترکی، فارسی و عربی جمع‌آوری شدند، ادامه داد: ۴۷۰‌ اثر توسط ۱۶۷ شاعر به دبیرخانه دومین کنگره بین‌المللی شعر «بانوی بلاغت» ارسال شده بود.

دبیر دومین کنگره بین‌المللی شعر «بانوی بلاغت» بیان داشت: ۱۳۶ شعر از ۱۱۲ شاعر در مجموعه دوم به چاپ رسیده است و همچنین ۱۷۰ اثر ترکی، ۲۰ اثر عربی و ۳۸۰ اثر در بخش عمومی، فارسی و نیمایی برای کنگره ارسال شده بود که از ۱۴ شاعر تجلیل شد.

پایان پیام/۷۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1653474

مهمترین اخبار ایران و جهان: