نیوز سیتی!
19 بهمن 1402 - 00:11

لاپید: نتانیاهو صلاحیت ریاست کابینه را ندارد

رهبر احزاب مخالف کابینه رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه تاکید کرد که نتانیاهو صلاحیت ریاست کابینه این رژیم را ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «یائیر لاپید» رهبر احزاب مخالف کابینه رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه بار دیگر از «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم انتقاد کرد.

وی در سخنانی تاکید کرد: «نتانیاهو صلاحیت ریاست کابینه را نداشته و این بدترین کابینه در تاریخ اسرائیل بوده است».

از سوی دیگر، «گیل تماری» خبرنگار روابط خارجی شبکه ۱۳ تلویزیون اسرائیل اخیرا گفته است: «دشمنی بدی بین بایدن و نتانیاهو وجود دارد که عمق آن را از آنچه که در مجله پولیتیکو منتشر شد، می‌توان فهمید؛ جایی که بایدن نتانیاهو را به زبان دیپلماتیک، مردی خبیث خواند».

تاماری در ادامه گزارش خود افزود که دیروز از مشاور امنیت‌ملی کاخ‌سفید جیک سالیوان درباره اظهارات وزیر امنیت داخلی اسرائیل ایتمار بن گویر و روابط با نتانیاهو سوال شد؛ سالیوان هم پاسخ داد «من این را به دولت و سیاستمداران اسرائیلی می‌سپارم که خودشان صحبت کنند. واضح است که آن‌ها مشکلی برای انجام این کار ندارند، ما از دیدگاه خود صحبت می‌کنیم».

درگیری‌های لفظی مقامات تل‌آویو و واشنگتن در حالی افزایش یافته که اختلافات بین دولت آمریکا و کابینه اسرائیل در نتیجه تجاوزات مداوم به نوار غزه که 124 روز از آن می‌گذرد، گسترش یافته است. طی هفته‌های اخیر و با وجود آنکه اختلافات بین بایدن و نتانیاهو به ویژه در مورد نحوه مدیریت جنگ در غزه آشکار شد، اما حجم و ماهیت حمایت های کاخ‌سفید از تل‌آویو کاهش نیافته است.

ماه گذشته هم رسانه‌های اسرائیلی فاش کردند که بایدن در آخرین تماس خود در ۲۳ دسامبر، تلفن را روی نتانیاهو قطع کرده است. حالا و در جدیدترین تنش، بن‌گویر طی گفت‌وگو با روزنامه وال‌استریت ژورنال بایدن را به حمایت از حماس متهم کرد. اظهاراتی که داد ائتلاف مخالف نتانیاهو را درآورده و او را مجبور کرد بگوید برای مدیریت روابط با واشنگتن، به کمک نیاز ندارد!

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1664830

مهمترین اخبار ایران و جهان: