نیوز سیتی!
11 اردیبهشت 1403 - 11:27

آواز خواننده معروف لرستان در تالار وحدت

حشمت رجب زاده خواننده موسیقی لرستان به همراه گروه همنوازان باربد در تالار وحدت روی صحنه رفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری تسنیم، دوشنبه 10 اردیبهشت 1403، تالار وحدت میزبان موسیقی لرستان بود. حشمت رجب‌زاده از خوانندگان شناخته شده موسیقی لرستان، با همراهیِ گروه همنوازان باربد در تالار وحدت روی صحنه رفت.

این کنسرت به اجرای قطعاتی از موسیقی لری و لکی اختصاص داشت.

قطعات این اجرا منتخبی از معروف‌ترین آثار حشمت رجب زاده، قطعات جدید  و تصانیف خاطره‌انگیز و کهن منطقه لرستان مانند؛ روزگار آشنایی، دل سر به هوا، ای دوست، رنگ شادی، نازارم و دالکه است.

 

.

 

تنظیم قطعات و سرپرستی گروه همنوازان باربد را مبین سلوکی به عهده داشت. در میان قطعاتی که برای این کنسرت در نظر گرفته شده بود، قطعاتی شاد و پُرهیجان وجود داشت که با استقبال مخاطبان همراه شد. از سوی دیگر در بخش‌هایی از این اجرا قطعاتی به صورت ساز و آواز برای مخاطبان نواخته و خوانده شد.

رجب‌زاده در توضیحِ بخش‌های آوازی گفت: ما این آوازها را نمی‌خوانیم که شما غمناک شوید، این‌ها بخشی از فرهنگ ماست و هر کدامش حس و حالِ عجیبی دارد. این آوازها را می‌خوانیم برای ثبت و ضبط و ماندگاریِ فرهنگ‌مان.

در ادامه آوازی با همراهی ساز کمانچه اجرا شد که گوشه‌هایی از مناطقِ لرستان و بختیاری را شامل میشد.

میلاد مرادی و پیام یکتا(کمانچه)، محمد انوری (کمانچه آلتو)، مبین سلوکی و رضا کرمی (تار)، محمد یخچالی(سنتور)، میلاد جمشیدی (سرنا)، آرمان فلاح(عود)، سهیل قدمی(نی)، حافظ آهنگری (گیتار بیس)، ماهور زمانه پور (پرکاشن) و رامین ملکی (دف و دهل) نوازندگان همنوازان باربد را تشکیل می‌دادند.

حشمت رجب‌زاده سال گذشته و به تاریخ 16 اسفند 1402 هم این اجرا را به صحنه برده بود. رجب‌زاده در هفته‌های گذشته هم اثری مشترک با علی قمصری منتشر کرد که آن را در قلعه فلک‌الافلاک ضبط کرده بودند. این اثر مشترک در قالب پروژه «تار ایرانی» منتشر شد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1706974

مهمترین اخبار ایران و جهان: