نیوز سیتی!
01 شهریور 1402 - 20:45

خراسان جنوبی گوی سبقت را از دیگر استان ها در سهم‌بری منابع ملی ربود

استاندار خراسان جنوبی گفت: هفته دولت امسال براساس رتبه بندی استان‌های کشور و شاخص جمعیت، تعداد پروژه‌ها و میزان اعتبار، استان رتبه سوم کشور را در سهم‌بری اعتبارات ملی کسب کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی  امروز در نشست شورای اداری خراسان جنوبی اظهارداشت: هفته دولت امسال براساس رتبه بندی استان‌های کشور و شاخص جمعیت، تعداد پروژه‌ها و میزان اعتبار، خراسان جنوبی رتبه سوم کشور را در سهم‌بری اعتبارات ملی کسب کرد.

وی افزود: این رتبه نشان از رویکرد دولت سیزدهم به عدالت محوری و رفع محرومیت در مناطق کمتر برخوردار دارد و حاصل تلاش، کوشش و پیگیری ‌های زیاد است در حالی که ما بسترهای لازم را برای جذب اعتبار نداشتیم.

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه بین همه رتبه‌ها سهم‌بری استان از اعتبارات ملی قابل توجه است، تصریح کرد: اینکه استانی بتواند سهم بیشتری از منابع ملی داشته باشد کار ارزشمندی بوده ولی افزایش این سهم نیازمند وجود ظرفیت جذب اعتبار است.

قناعت با اشاره به رتبه دوم استان در تحقق برنامه سالانه اشتغال بیان کرد: کسب رتبه اول در تأمین زمین مسکن ملی حوزه شهری، رتبه چهارم در ارتباطات مردمی و بازرسی‌ها، رتبه دوم در زمینه امنیت سرمایه‌گذاری همچنین رتبه پنجم در تحقق شعار سال ۱۴۰۱ از افتخارات استان است.

استاندار خراسان جنوبی با ذکر این نکته که زمانی که دولت سیزدهم کشور را تحویل گرفت گزارشی که وزرای قبلی ارائه دادند، نشان می‌داد وضعیت بودجه‌ای کشور و خزانه بحرانی است گفت: دولت سیزدهم جلوی چاپ پول بدون پشتوانه را گرفت و استقراض از بانک مرکزی دیگر امکان پذیر نیست اما در چنین شرایطی کشور به کارگاه سازندگی تبدیل شده است.

قناعت  ادامه داد: علاوه بر اینکه بر پروژه‌های اساسی، کلیدی و حیاتی تأکید داریم اما پیگیری سایر طرح ‌ها نیز برای ما مهم بوده و در دستور کار است.

وی شعار هفته دولت امسال را «دولت مردم» عنوان کرد و گفت: نامگذاری هر روز از هفته دولت هم بجا بوده که نیاز است متناسب با آن تبیین گری شود.

به گفته وی یکی از انتظارات این است که مدیران در جذب سرمایه گذار تلاش کنند و بدنه کارشناسی دستگاه‌های اجرایی نیز باید به حساسیت این موضوع پی ببرند.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه مردم دولت را از جنس خود می‌دانند افزود: نظارت دولت از سوی مردم اهمیت دارد و باید پاسخگویی و تبیین در دستور کار دستگاه های اجرایی باشد.

قناعت تأکید کرد: روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی باید از قشر جوان، پویا و به روز باشند تا فارغ از نگاه ‌های سنتی با روش‌های نوین به اطلاع رسانی و تبیین‌گری اهمیت دهند.

وی با تأکید بر اینکه مدیران باید برای انجام کارها حضور میدانی داشته باشند گفت: رایزنی در مرکز و جذب اعتبارات، از مهمترین وظایف مدیران است که در این زمینه باید تلاش بیشتری صورت گیرد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه خبرنگاران نقش مهم و حیاتی در مقابله با تلاش دشمنان برای گمراهی جامعه دارند، تأکید کرد: مدیران باید همکاری تنگاتنگی با رسانه‌ها داشته باشند.

قناعت افزود: یکی از نقاط ضعف و چالش این است که در انعکاس اخبار ضعیف هستیم و همین چند پروژه مهم که در استان شروع شده برای اقدام رسانه‌ای ،کافی است اما حرکت جدی دیده نمی‌شود.

وی با هشدار جدی به مدیران گفت: گلایه‌هایی از رفتار برخی کارشناسان در بدنه دستگاه‌های اجرایی شده که شایسته دولت مردمی نیست لذا همه کارکنان ادارات باید در این زمینه توجیه شوند تا شاهد این اتفاقات هرچند نادر نباشیم.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: سازمان های مردم نهاد هم در استان فرصت خوبی هستند که دستگاه‌های اجرایی برای برون سپاری امور باید ارتباط مستمر داشته باشند و این فرصت در راستای پیشرفت استان مغتنم شمرده شود.

به گفته وی، دولت در عملیاتی کردن طرح شهریاران و مشارکت دادن مردم اهتمام دارد که باید دستگاه‌های اجرایی به این مسئله توجه داشته باشند.

قناعت با اشاره به نزدیک بودن پایان سال مالی متذکر شد: انتظار است مدیران پیگیری جدی در جذب اعتبارات تملک دارایی داشته باشند زیرا هیچ عذری در برگشت اعتبارات پذیرفته نیست و برابر با برکناری مدیر مربوط خواهد بود.

وی در بخش پایانی سخنانش گفت: با توجه به در پیش بودن اربعین حسینی، برای باشکوه برگزار شدن این مراسم جهانی باید تلاش کرد و لازم است برای مراسم پایان صفر هم آمادگی لازم در استان ایجاد شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1465230

مهمترین اخبار ایران و جهان: