نیوز سیتی!
07 شهریور 1402 - 10:05

برق دار شدن آخرین روستای بدون روشنایی در اردبیل

اردبیل- مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل گفت: همزمان با هفته دولت آخرین روستای بدون برق استان اردبیل در هیر از نعمت برق و روشنایی بهره مند شد.

حسین قدیمی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: همزمان با هفته دولت برق رسانی به روستای داش بلاغ از توابع شهر هیر افتتاح شد تا با احداث ۴.۴ کیلومتر شبکه و یک کیلومتر خط انتقال و نصب یک دستگاه ترانس و پست هوایی به قدرت ۵۰ کیلوولت آمپر آخرین روستای بدون روشنایی اردبیل از نعمت برق بهره مند شوند.

وی احداث خط فشار متوسط به طول ۴ هزار و ۴۰۰ متر را یادآور شد و خاطرنشان کرد: احداث خط فشار ضعیف به طول یک هزار و ۷۰ متر نیز انجام شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل افزود: مجموع اعتبار هزینه شده برای برق دار شدن این روستا ۳۲ میلیارد و ۸۷۰ میلیون ریال بوده تا اهالی این روستا از نعمت روشنایی بهره مند شوند.

قدیمی گفت: با افتتاح این پروژه برق رسانی ۱۰۰ درصد روستاها و شهرهای استان اردبیل از این نعمت بهره مند شدند تا با رعایت الگوی مصرف بتوانند از فرصت روشنایی استفاده کنند.

وی بیان کرد: با گذشت دو ماه از تابستان و فصل گرما ما کمترین ناپایداری برق را در تابستان امسال شاهد بودیم و در گذر از آخرین ماه تابستان نیز انتظار بر همکاری و همراهی بیشتر مشترکان در مصرف بهینه برق است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل تصریح کرد: با بهره برداری از پروژه برق رسانی به روستای داش بلاغ ۳۲ مشترک از برق پایدار استفاده می‌کنند.

قدیمی گفت: در هفته دولت علاوه بر برق رسانی به مشترکان شهری و روستایی ما تأمین برق پایدار صنایع را نیز شاهد بودیم که در شهرک صنعتی شماره دو اردبیل پست ۶۳ کیلوولت به بهره برداری رسید.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1474530

مهمترین اخبار ایران و جهان: