نیوز سیتی!
06 شهریور 1402 - 21:24

بهره‌برداری شناور تفریحی ساحلی مارینا خزر در نوشهر

نخستین شناور تفریحی و گردشگری در بندر نوشهر با حضور استاندار مازندران و جمعی از مسؤولان در هفته دولت مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری فارس از نوشهر، سیدمحمود حسینی‌پور امروز در مراسم رونمایی نخستین شناور تفریحی و گردشگری در بندر نوشهر ضمن بیان اینکه بندر نوشهر که با سابقه‌ترین بندر استان مازندران است، اظهار کرد: این بندر با راهبرد فعالیت‌های گردشگری بیشتر مورد توجه قرار می‌گیردو علاوه بر فعالیت گردشگری فعالیت اقتصادی جز وظایف اصل این بندر است.

وی بندر نوشهر را با توجه به شرایط گردشگری منحصر به فرد دانست و افزود: در شهرستان نوشهر تمام زیرساخت‌ها از جمله راه، بندر، فرودگاه وجود و یکی از مهمترین مسائل ایجاد زیرساخت گردشگری متناسب با این موضوع را ایجاد کرده است.

استاندار مازندران به طراحی ۷ جزیره در دریای خزر از نوشهر تا رامسر اشاره کرد و گفت: هر کدام کاربری خاص خود را دارند و می‌تواند بزرگترین طرح گردشگری دریایی کشور باشد.

وی با بیان اینکه این طرح از یکسال گذشته در دستور کار قرار گرفته است، افزود: مصوبات اولیه از دولت گرفته شده است و در آینده نزدیک عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

استاندار مازندران ضمن بیان اینکه در شهرستان‌های مازندران یک رقابتی برای جذب بیشتر گردشگری در حال شکل‌گیری است، گفت: هر شهرستانی مزیت خاص خودش را دارد و تنوع در هر شهرستان بسیار زیاد است.

وی به مزیت شهر نوشهر از مناطق دریایی، جلگه‌ای و کوهستان اشاره کرد و گفت: همه باید در اختیار جوانان برای کسب و کار، ارتقا ثروت و لذت بردن گردشگران داخلی و خارجی قرار بگیرد.

حسینی‌پور فعالیت‌های دریایی را یکی از مهمترین اهداف دانست و افزود: در موضوع گردشگری و استفاده از دریا در حوزه گردشگری بسیار کم بهره بردیم.

وی به ورود ۴۰ میلیون گردشگر مسافر سالانه به استان اشاره کرد و گفت: اقتصاد مازندران با توسعه اقتصاد دریا محور رونق خواهد گرفت.

استاندار مازندران خطاب به مسؤولان شهرستان نوشهر تصریح کرد: باید زیرساخت‌ها را برای افق ۲۰ سال آینده آماده و ایجاد دهکده مدرن و دامداری صنعتی از برنامه‌های دولت در آینده نزدیک است.

حسینی‌پور با بیان اینکه بندر نوشهر در لایحه‌ای منطقه آزاد تجاری صنعتی مازندران به عنوان هاب گردشگری منطقه آزاد مشخص شده است،گفت: اشکالی اخیرا شورای نگهبان گرفت نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حال برطرف کردن آن هستند و تا یک ماه آینده ابلاغ نهایی می‌شود.

وی افزود: ایجاد منطقه آزاد تجاری صنعتی در مازندران اتفاق منحصربفردی است که می‌تواند اقتصاد مازندران را متحول کند.

۵۵ افتتاح و ۲۴ کلنگ زنی با اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیارد در نوشهر

رستم زرودی فرماندار نوشهر در این مراسم ضمن قدردانی از استاندار به جهت توجه به غرب مازندران گفت: در هفته دولت تقریبا حدود ۷۹ پروژه در سطح شهرستان که ۵۵ افتتاح و ۲۴ پروژه کلنگ زنی با اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیارد از برنامه های هفته دولت در نوشهر بوده است.

وی با بیان اینکه از نظر تعداد پروژه نهم و جذب اعتبار سوم در استان بوده‌ایم، افزود: از پروژه‌های مهم شهرستان نوشهر آب معدنی تچر که ۱۱ سال بلاتکلیف بوده است،کارخانه نیمه‌تعطیل بسته‌بندی فرآورده‌های تخم‌مرغ، تصفیه‌خانه مسکن مهر با ۱۵ میلیارد هزینه، بازگشایی پل ماشلک، آتش نشانی بندر، آسفالت، مخازن آب شرب بوده است.

فرماندار نوشهر به ۴۲ طرح با اشتغالزایی ۹۰ نفر با تسهیلات بالغ بر ۴۵۰ میلیارد تومان اشاره کرد و گفت: از ۶۵ طرح در فرصت‌های سرمایه‌گذاری ۳۰ طرح به نتیجه رسیده است.

بهره‌برداری شناور تفریحی بزرگترین گام در حوزه گردشگری استان است

محمدعلی محسنی بندپی نماینده مجلس در شهرستان های نوشهر، چالوس و کلاردشت در حاشیه این مراسم  ضمن بیان اینکه در حال حاضر بیش از هر زمانی نیاز به وحدت درون وبین قوا داریم گفت: یکی از وظایف ما جهاد تبیین و حضور بین مردم با ارائه توضیحات مفصل درباره گام‌های بزرگ و امیدافرینی است.

وی از گام‌های اساسی استاندار مازندران تشکر کرد و گفت: این سواحل سال‌ها بدون توجه بوده که بهره‌برداری شناور تفریحی از بزرگترین گام در حوزه گردشگری استان مازندران بوده است.

وی ضمن تقدیر و تشکر از حضور مستمر استاندار در غرب مازندران افزود: تنها استانداری هستید که بیشترین حضور را در غرب مازندران داشتید.

انتهای پیام/۸۶۰۶۱/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1474130

مهمترین اخبار ایران و جهان: