نیوز سیتی!
04 شهریور 1402 - 12:28

وزیر صمت: خرید کالا از خارج کشور به معنای صادرات شغل است

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: واردات تا زمانی خوب است که به عنوان عملکرد برای تنظیم بازار باشد. باید با ایستادن روی پای خود شغل ایجاد کنیم، خرید کالا از خارج کشور به معنای صادرات شغل است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، عباس علی‌آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز در جمع خبرنگاران با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، اظهار کرد: امروز در سفر به کرمانشاه از چندین صنایع که توسط وزارت صمت سرمایه‌گذاری شده و همچنین از چندین صنایع دیگر که توسط بخش خصوصی سرمایه‌گذاری شده، بازدیدی انجام شد.

وی اولویت برنامه‌کاری این وزارتخانه را در فعال کردن سرمایه‌های مردمی در راستای ایجاد اشتغال و تولید ثروت برای کشور توصیف کرد و افزود: خوشبختانه در کرمانشاه صنایع با هدف صادرات در حال احداث است که امیدواریم در این بازدیدها با شناخت بیشتر مشکلات صنعتگران برای رفع آن اقداماتی انجام دهیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به نامگذاری سال‌ها از سوی مقام معظم رهبری با عنوان‌های اقتصادی، خاطرنشان کرد: امسال به عنوان مهار تورم و رشد تولید نامگذاری شده که باید همه متعهد به تولید باشیم، لذا وزارت صمت؛ وزارت تولید است و بنده هم وزیر تولید هستم.

وی گفت: در وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت؛ تجارتی مدنظر است که صادرکننده تولیدات مبتنی بر مزیت‌های کشور باشد.

علی‌آبادی از حمایت تولیدکنندگان به عنوان اولویت کاری خود سخن گفت و افزود: تولید وقتی صادرات محور باشد نشان دهنده کیفیت است چون در بازار بین‌المللی کارها رقابت‌پذیر است و برای رقابت‌پذیر باید نوآور بود و هر روز با پیشرفت بهتر از روز گذشته خود را نشان داد.

وی تأکید کرد: نکته‌ای که در تولید بسیار مهم است افزایش بهره‌وری است چون شدت انرژی در ایران در وضعیت خیلی خوب نیست، لذا در دنیای پیشرفته صنایع انرژی‌بر تقریبا کنار گذاشته و به کشورهایی که چالش انرژی برای آن‌ها مطرح نیست، صادر می‌شوند. زمانی به چین و الان ایران مقصد صنایع انرژی بر شده که این خوب نیست باید با فناوری به سمت، بهره‌وری، افزایش زنجیره ارزش افزوده و افزایش خلق ثروت پیش رویم.

علی‌آبادی خاطرنشان کرد: خرید کالا از خارج کشور به معنای صادرات شغل است، باید خود روی پای خود بایستیم و شغل درست کنیم. واردات تا زمانی خوب است که به عنوان عملکرد برای تنظیم بازار باشد.

وی با اشاره به برنامه‌های گشترده در دست اقدام در راستای تأمین آب و برق، اضافه کرد: اولویت در تأمین آب،   با استان‌ها محروم و مرزی شرقی کشور است، چهار پروژه عظیم کشور در دست اجرا است انتقال آب از خلیج فارس بعد از شیرین‌سازی و آبرسانی به تمامی صنایع و مقصد شرب شهرهای مسیر تا زاهدان و زابل، خراسان جنوبی و مشهد مقدس از جمله کارهایی است که در این دوره به اتمام می‌رسد.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1469374

مهمترین اخبار ایران و جهان: