نیوز سیتی!
10 شهریور 1402 - 09:56

اختصاص ماشین‌آلات و قیر رایگان به شهرداری‌های آذربایجان‌شرقی

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه اعتبارات شهرداری های استان نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، گفت: به تمام شهرداری‌های استان ماشین‌آلات و قیر رایگان تعلق می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کوزه‌کنان، مرتضی موحدنیا مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان‌شرقی در آیین افتتاح چندین پروژه عمرانی شهرداری کوزه کنان با تاکید بر حمایت دولت از شهرداری‌ها، اظهار کرد: هدف دولت جلب رضایت مردمی و رفاه جامعه است از این رو برای رضایت مردمی با اقداماتی از قبیل افزایش اعتبارات پروژه‌های اجرایی و قیر رایگان و غیره سعی بر این کسب این مهم دارد.

وی افزود: روند تحقق بودجه شهرداری های استان آذربایجان شرقی در ماه های اخیر در شرایط مطلوبی بود از این‌رو بودجه شهرداری شهرستان شبستر در سال گذشته ۸۸ میلیارد تومان بود که این رقم در ۵ ماهه سال جاری  ۴۰ میلیارد تومان شده است.

وی ادامه داد: آمار کوزه‌کنان در تخصیص اعتبارات نیز روند رو به رشد داشته است به طوریکه این اعتبار در سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۶ میلیارد تومان بود و در حال حاضر نیز ۳ میلیارد تومان برآورد شده است.

 

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: البته علاوه بر این اعتبارات به تمام شهرداری‌های استان ماشین‌آلات و قیر رایگان تعلق می‌گیرد که همه ساله این میزان با رشد روبرو بوده و سهم استان افزایش می‌یابد.

رضایت مردمی در مدیریت مردمی 

وی متذکر شد: هدف دولت کمک به همه شهرداری ها در راستای ارتقای کیفی و کمی خدمت‌رسانی به مردم و شهرهاست تا بتواند رضایت مردمی را در مدیریت مردمی کسب کند.

موحدنیا در ادامه با تاکید بر حضور به موقع و سریع دولت در صحنه‌های خدمت‌رسانی، گفت:  لزوم خدمت‌رسانی بهتر و کسب رضایت حداکثری در جامعه، در این است که هیچ شکافی بین مردم و مجریان دولت نباشد و همیشه باید در صحنه و در کنار مردم حاضر باشیم.

وی با بیان اینکه شهرستان شبستر از لحاظ مشارکت مردمی در سطح استان الگو می باشد، گفت: در این شهرستان طی چند صد سال گذشته، برنامه‌ریزی و فرهنگ سازی مختص مردم انجام شده است به طوریکه با این آموزش‌‎ها و فرهنگ‌سازی‌های صورت گرفته بر آن شدیم که مردم اموال دولتی و بیت‌المال را عین اموال خود دانسته و مراقب آن هستند. 

موحدنیا ادامه داد: در این شهرستان، مردم علاقه مند بوده و احساس تعلق نسبت به شهرشان دارند و این یک نقطه مثبتی و خیال راحتی برای ماست که مردمان این شهر، شهر را همچون خانه خود می‌دانند.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه کوزه کنان مهد تولید کوزه است، افزود: برای توسعه و به روز کردن تولید کوزه برای صادرات به شهرهای دیگر آماده کمک به این حرفه هستیم.

وی از شهردار کوزه کنان، موسویان شهردار و کارکنان این شهرداری که در غیاب شورای شهر مسائل و مشکلات شهر را به تنهایی به دوش کشیده و در حل آن به صورت شبانه روزی تلاش می کنند، تشکر و قدردانی کرد.

شهردار کوزه کنان نیز در این مراسم ضمن خیر مقدم گویی گفت: پارک هادی کهریز، پارک سفال، احداث بوستانهای محلی حاجلار و ینگلر، بازسازی خیابان محله بالا (تخریب زیرسازی جدول‌گذاری و اسفالت)، پل ارتباطی کوزه کنان -یوسف آباد، انتقال شهرداری به ساختمان جدید (تجهیز تکمیل و محوطه سازی ساختمان اداری شهرداری)، جدول‌گذاری سطح شهر، سنگ فرش و پیاده رو سازی، آسفالت ریزی معابر شهری لوله گذاری شبکه، کاشت ۱۲۰۰ عدد نهال و تجهیز آبیاری قطره ای فضای سبز شهری، آغاز ممیزی املاک بصورت الکترونیکی نرم افزار GIS جی آی اس، پیگیری جدی خطر سیل کوزه کنان و تهیه طرح مطالعاتی دفع آب‌های سطحی در مرحله نهایی بررسی و تصویب، هزینه نصب دو عدد برج روشنایی فانوسی، نصب برج نوری در هادی کهریز و میدان تاسوعا و هزینه نصب تابلوی ورودی شهر از جمله عملکرد عمرانی شهرداری کوزه کنان در دو سال گذشته از شهریور 1400 تا شهریور 1402 است.

سیدباقر موسویان بیان کرد: پارک هادی کهریز با اعتبار ۳ میلیارد ۵۸ میلیون تومان در مساحتی به متراژ پنج هزار مترمربع در مدت یک سال به بهره برداری رسید.

وی ادامه داد: پارک سفال با اعتبار یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان و به مساحت ۲ هزار مترمربع در مدت یک سال، امروز افتتاح شد.

شهردار کوزه کنان اظهار کرد: بوستان های محلی حاجی لار و ینگیلر در مساحت هزار مترمربع و با اعتبار ۴۵۰ میلیون تومان احداث شد.

وی با تاکید بر اینکه همزمان با اجرای طرح گسترده نهضت آسفالت در معابر اصلی و محلات کوزه کنان با ارائه متوازن انواع خدمات شهری، عملیات جدول گذاری، لکه گیری آسفالت و آسفالت ریزی اساسی به منظور ارتقاء ضریب ایمنی تردد در معابر سطح شهر با اعتبار ۴۰۰ میلیون تومان انجام شد.
موسویان با تشکر از آقای سیدنبی طباطبایی گفت: با کمک خیرین کوزه کنان پل ارتباطی کوزه کنان - یوسف آباد با اعتبار ۳ میلیارد تومان احداث شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1479630

مهمترین اخبار ایران و جهان: