نیوز سیتی!
14 شهریور 1402 - 00:35

هم قدم با اربعین در عمود ۲۱۸

این موکب ایرانی عراقی است اولین هدف از ترکیبی کار کردن با موکب عراقی این بوده که رهبری فرمودند میزبانی را از عراقی‌ها نگیرید؛ بخاطر همین میزبان را به خود عراقی‌ها دادیم و به‌عنوان بازو در کنار این موکب که اسم عراقی آن موکب بیعت‌الغدیر است فعالیت می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار اعزامی فارس در مراسم اربعین، موکب شهید اندرزگو مازندران در مسیر مشایه عمود ۲۱۸ در حال فعالیت است.

مصطفی صاحبی مسوول موکب شهید اندرزگو مازندران در گفت‌وگو با فارس، می‌گوید: از سال ۹۳ در مسیر اربعین قرار گرفتیم در سال‌های اول به‌صورت سیار در پنج موکب فعالیت فرهنگی می‌کردیم و در کنارش ۳۰ کار فرهنگی داشتیم.

چند سالی است که در موکب مستقر شدیم این موکب ایرانی عراقی است اولین هدف از ترکیبی کار کردن با موکب عراقی این بوده که حضرت آقا فرمودند میزبانی را از عراقی‌ها نگیرید؛ بخاطر همین میزبان را به خود عراقی‌ها دادیم و ما هم به‌عنوان بازو در کنار این موکب که اسم عراقی آن موکب بیعت‌الغدیر است فعالیت می‌کنیم.

مسؤول موکب شهید اندرزگو مازندران بیان می‌کند: بخشی از خدمات موکب شهید اندرزگو تعمیرات کالسکه، کیف، کفش، لباس، برگزاری نمازهای جماعت در اول وقت ؛ پخت و توزیع نان تافتون و پشمک میان زوار اباعبدالله ؛  تهیه و توزیع شربت و یخ در بهشت ، توانایی اسکان و استراحت همزمان بیش از۱۰۰۰ زائر؛  پخت و توزیع غذا هر وعده غذایی برای ۲۰۰۰ نفر، تهیه وتنظیم میثاق نامه با امام زمان و امضا و یادداشت زائران ، تهیه و ایجاد سایه بان و مه پاش در مسیر پیاده روی ،  پاشویه و خدمات بهداشتی، ماساژ و رفع خستگی از جمله فعالیت خاص موکب که نیاز مردم بود غرفه مادر و کودک است.

یکی از مسائلی که برای ما قابل توجه بود حضور کودکان در این راهپیمایی هست و بچه‌ها بخاطر اینکه گم نشوند یک پارچه‌ای به‌دست مادران می‌بستند.

ما دیدیم این بچه‌ها پا به پای مادران در این مسیر می‌آیند و در کنار خستگی راه یک خاطره خوشی را برایش رقم بزنیم.

صاحبی اضافه می‌کند: در این غرفه دستگاه پشمک درست کن را برای بچه‌ها آوردیم از جمله بازی‌های این غرفه نقاشی، استخر توپ و ..... در کنار معرف‌شناسی و نکات اخلاقی وجود دارد.

یکی دیگر از خدمات خوب نانوایی است، دستگاه و نان از ایران خریداری شد نه‌تنها به زائران موکب نان گرم می‌دهیم بلکه به مواکب عراقی و ایرانی هم جهت توزیع روزانه تعداد بالایی نان توزیع می‌کنیم.

پایان پیام/ع

منبع: فارس
شناسه خبر: 1485630

مهمترین اخبار ایران و جهان: