نیوز سیتی!
14 شهریور 1402 - 14:15

پلمب ۶ وسیله بازی در زنجان

سرپرست اداره‌کل استاندارد استان زنجان گفت: در راستای اجرای طرح کنترل و بازرسی مراکز تفریحی استان، ۶ وسیله بازی غیراستاندارد در شهر زنجان پلمب شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مهدی قهرمانی‌، سرپرست اداره‌کل استاندارد استان زنجان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه تجهیزات تفریحی و وسایل بازی، مشمول مقررات استاندارد اجباری است، اظهار داشت: همه اقدامات مربوط به استانداردسازی تجهیزات تفریحی و زمین‌های بازی، باید با محوریت آئین‌نامه‌ها و ضوابط و مقررات سازمان ملی استاندارد ایران، انجام شود.

سرپرست اداره‌کل استاندارد استان زنجان افزود: کارشناسان اداره‌کل استاندارد با دستور مراجع قضایی و همکاری ماموران نیروی انتظامی استان نسبت به پلمب ۶ تجهیز بازی در زنجان به علت نداشتن گواهی استاندارد، اقدام کردند.

وی تاکید کرد: این اداره‌کل، در راستای حفظ ایمنی و سلامت کودکان و به منظور انجام وظایف نظارتی، ضمن اخطار به مالکان و بهره‌برداران تجهیزات تفریحی فاقد گواهی استاندارد برای طی مراحل استانداردسازی و اخذ مجوز استاندارد معتبر، تجهیزات غیراستاندارد را پلمب و پرونده آنها برای رسیدگی قانونی به محاکم قضایی ارسال می‌کند.

قهرمانی با استناد به قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، از شهرداری‌ها، سازمان پارک‌ها و فضای سبز و سایر دستگاه‌های متولی در این زمینه، درخواست کرد برای جلوگیری از بروز هرگونه حوادث احتمالی، نسبت به استانداردسازی زمین‌های‌ بازی و تجهیزات بازی مستقر در پارک‌ها و زمین‌های بازی اقدام و از فعالیت تجهیزات بازی فاقد گواهینامه استاندارد، ممانعت کنند.

سرپرست اداره‌کل استاندارد استان زنجان از همشهریان خاطرنشان کرد: قبل از استفاده کودکان از تجهیزات بازی به تابلوی مجوز بهره‌برداری وسیله بازی، علامت استاندارد و شرایط و محدودیت‌های استفاده از تجهیزات و همچنین اپراتور هر وسیله بازی از جهت مهارت، تجربه و نوع رفتار توجه کنند و در صورت وجود هرگونه مشکل، مدیر مجموعه را در جریان قرار دهند.

پایان پیام/۷۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1486630

مهمترین اخبار ایران و جهان: