نیوز سیتی!
13 شهریور 1402 - 20:08

استانداردسازی محصولات مهم و استراتژیک در استان بوشهر

بوشهر- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر بر استانداردسازی محصولات مهم و استراتژیک استان بوشهر از جمله خرما و میگو برای ارائه به بازارهای هدف تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی باستین بعد از ظهر دوشنبه در آئین معارفه سرپرست استاندارد بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی در زمینه‌های مختلف است.

وی با تاکید بر ترویج فرهنگ استاندارد در بخش‌های تولید محصولات، فرآوری، بسته‌بندی، خدمات و دیگر بخش‌ها خاطرنشان کرد: حمایت از بخش خصوصی و فراهم شدن خدمات لازم تسهیل‌گری در اولویت برنامه‌های استان بوشهر قرار دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر مهمترین نقطه اعتمادسازی برای مصرف یک کالا و خدمات را رعایت استاندارد دانست و تصریح کرد: کیفیت، ایمنی و سلامت از محورهای مهم تولید محسوب می‌شود و تضمین کننده محصول و خدمات است.

وی با بیان اینکه توجه به استاندارد تنها مختص اداره کل استاندارد نیست و همه دستگاه‌ها باید نقش‌آفرینی کنند افزود: استان بوشهر در عرصه صادرات و تولید نقش مهمی دارد و میگو، گوجه فرنگی و خرما در بخش مصرف و صادرات از محصولات مهم و استراتژیک استان بوشهر است.

باستین با اشاره به صادرات این محصولات به کشورهای مختلف تصریح کرد: رعایت استاندارد در تولید و فرآوری این محصولات یک الزام ضروری و اجباری است و همه دستگاه‌ها باید در ارتقا استانداردهای آن همکاری و مشارکت کنند.

وی صادرات خدمات فنی و مهندسی استان بوشهر را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: استان بوشهر قابلیت مهمی در زمینه آزمایشگاه همکار استاندارد دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر بر تدوین استاندارد محصولات استراتژیک استان تأکید کرد و گفت: باید در تدوین استاندارد محصولات استان در زمینه تولید، فرآوری، عمل‌آوری اقدام شود.

در این آئین ضمن تقدیر از تلاش‌های مصطفی رامشی، محسن مشتاقی به‌عنوان سرپرست اداره کل استاندارد استان بوشهر معرفی شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1485330

مهمترین اخبار ایران و جهان: