نیوز سیتی!
08 مهر 1402 - 21:42

۳۰ هزار میلیارد تومان پروژه تا سه هفته اینده در سنندج افتتاح می‌شود

استاندار کردستان گفت: در دولت سیزدهم قدم‌های بزرگی برای کردستان برداشته شده و ظرف دو سه هفته آینده بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان پروژه در کردستان به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اسماعیل زارعی‌کوشا امشب در افتتاحیه نخستین جشنواره موسیقی ویژه اقوام ایرانی در سینما بهمن سنندج اظهار داشت: کردستان، استان ۱۸ هزار شهید مهاجر و ۵۴۰۰ شهید انصار و استان چهره‌های اخلاق و عرفان و هنرمندان به نام و بلندآوازه و مردمان سخت‌کوش و مهمان‌نواز است.

استاندار کردستان افزود: مفتخریم با برگزاری جشنواره فاخر موسیقی اقوام در شهر زیبای سنندج، میلاد پیامبر به عنوان رخداد بزرگ را جشن می‌گیریم که با پخش از شبکه‌های رسانه ملی از هنر و موسیقی نواحی بهره‌مند می‌شویم.

زارعی‌کوشا تصریح کرد: جشنواره موسیقی اقوام موسوم به جشنواره موسیقی سنه در تجارب راهبردی است که مقام معظم رهبری در سفر پرخیر و برکتشان در سال ۸۸ به کردستان همه ما را به آن سمت هدایت کردند و فرمودند کردستان یک استان فرهنگی است و باید روی ظرفیت‌های فرهگی استان بیشتر متمرکز و سرمایه‌گذاری کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ایده این جشنواره در سفر رئیس سازمان صداوسیما به کردستان طرح شد و امروز ما در خدمت نمایندگان اقوام ایرانی هستیم.

زارعی‌کوشا تصریح کرد: کردستان مملو از ظرفیت‌های فراوان از مواهب خدادای است که یکی از آنها میراث ناملموس موسیقی است که بسیاری از مورخان کردستان را یکی از قدینی‌ترین خاستگاه‌های موسیقی جهان نام برده‌اند.

وی اعلام کرد: موسیقی که به ۴۰۰ سال پیش از میلاد مسیح برمی‌گردد برای این قوم ثبت شده و این جشنواره فرصتی برای معرفی و آشنایی با فرهنگ و هنر ایران‌زمین و معرفی ظرفیت‌های فرهنگی کردستان است.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: در کنار این اقدامات فرهنگی که مهمانی بزرگ احمد دیروز در سنندج برگزار شد و بالغ بر ۱۰۰ هزار نفر از مردم شرکت کردند و شب قبل آن هم در مریوان برگزار شد، به یاد ندارم که تاکنون برنامه‌ای با این حجم جمعیت برگزار شده باشد. 

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در دولت سیزدهم هم قدم‌های بزرگی برای کردستان برداشته شده است و ظرف دو سه هفته آینده هم بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان پروژه در کردستان به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1520830

مهمترین اخبار ایران و جهان: