نیوز سیتی!
14 مهر 1402 - 00:00

پناهیان: صداوسیما مراسم تجلیل از ذاکرین را کربلا برگزار کند

استاد حوزه و دانشگاه با درخواست از صدا و سیما در خصوص برگزاری مراسم تجلیل از ذاکرین اهل ببت(ع) در کشور عراق گفت: صدا و سیما باید حرکتی مثل تجلیل از پیر غلامان را انجام داده و در اربعین و در یک گوشه از صحرای کربلا از کلیه ذاکران اهل بیت تجلیل کرده و نمایشگاه ارادت به امام حسین را تشکیل دهند.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان امشب در مراسم اختتامیه بیستمین اجلاس بین المللی پیرغلامان صمت و طهارت علیهم السلام در مصلی امام خمینی رشت با ابراز خرسندی از برگزاری این اجلاس در استان سلحشور گیلان اظهار کرد: استان گیلان در انقلاب اسلامی همواره پای کار نظام بوده و آن حماسه عظیم هشت دی سال ۸۸ را رقم زدند.

وی با اشاره به نقش نوکری بر سیدالشهدا(ع) در روح و جسم انسان گفت: نوکری در دستگاه سیدالشهدا باعث جوانی روح و شادابی جسم می‌شود و این از برکات امام حسین(ع) است.

استاد حوزه و دانشگاه، نوکری در دستگاه سیدالشهدا را توشه‌ای برای دنیا و آخرت دانست و افزود: ذاکرین و پیرغلامان اهل بیت در دوران پیری هم، جوانی می‌کنند زیرا یک سرمایه ۵۰ ساله نوکری در هیئت و خاندان عصمت و طهارت را دارند.

پناهیان با بیان اینکه قدرت جمهوری اسلامی از اهل‌بیت(ع) و امام حسین (ع) است، تصریح کرد: جوانان باید، پیرغلامان اهل بیت(ع) را الگوی خود قرار داده و سیره عملی آنان را سرلوحه امور خود قرار دهند زیرا تنها راه به سعادت رسیدن در دنیا و آخرت توجه به شیوه زندگی خاندان عصمت و طهارت است.

وی با درخواست از صداوسیما در خصوص برگزاری مراسم تجلیل از ذاکرین اهل ببت(ع) در کشور عراق و شهر کربلا بیان کرد: خاندان  عصمت و طهارت از هیچ گروهی مثل ذاکران اهل بیت تقدیر نکرده‌اند، لذا صدا و سیما باید حرکتی مثل تجلیل از پیرغلامان را انجام داده و در اربعین و در یک گوشه از صحرای کربلا از کلیه ذاکران اهل بیت تجلیل کرده و نمایشگاه ارادت به امام حسین را تشکیل دهند.

به گفته استاد حوزه و دانشگاه، امروز بدون رسانه نمی‌توان زندگی کرد و هرگاه رسانه ملی پای کار آمده همه آحاد جامعه با همدلی به برگزاری برنامه‌های مذهبی پرداختند.

پناهیان تاثیر نوحه سرایی را کمتر از مداحی ندانست و بیان کرد: نوحه‌سرایان و شاعران مذهبی در ایران غریب هستند لذا از صداوسیما درخواست دارم از شاعران مذهبی تجلیل کرده و آنان‌ را قدر بدانند.

پایان پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس
شناسه خبر: 1528430

مهمترین اخبار ایران و جهان: