نیوز سیتی!
18 شهریور 1402 - 13:16

اف‌بی‌آی: سرویس اطلاعاتی روسیه تهدیدی جدی برای واشنگتن است

مدیر اداره تحقیقات فدرال آمریکا(اف‌بی‌آی) مدعی است که سرویس‌های اطلاعاتی روسیه در آمریکا حضور فعال داشته و تهدیدی جدی را متوجه واشنگتن می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، کریستوفر رِی، مدیر اداره تحقیقات فدرال آمریکا با ادعای حضور و فعالیت نهادهای اطلاعاتی مسکو در واشنگتن، گفت که این سرویس‌های اطلاعاتی تهدیدی جدی علیه آمریکا هستند.

«رِی» مدعی شد: تهدید ضداطلاعاتی سنتیِ روسیه همچنان بغرنج است. ردپای اطلاعات روسیه، یعنی افسران اطلاعاتی روسیه، هنوز به شکل قابل توجهی در آمریکا پررنگ است.

مدیر اف‌بی‌آی افزود: و این مساله‌ای است که همواره با آن مواجه می‌شویم و سعی می‌کنیم به هر طریقی که می‌توانیم آن را سد و مختل کنیم. در سال‌های اخیر هم در این مسیر، گام‌های چشمگیری برداشته‌ایم.

ماریا زابولوتسکایا، معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد در ماه ژوئن در نشست «کمیته روابط کشور میزبان»، گفت که سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا کارکنان منصوب روسیه در سازمان ملل را تحت فشار روانی قرار می‌دهد.

به گفته وی، واشنگتن با هدف کاهش اثربخشی تعامل دیپلمات‌های روس و سازمان ملل، همواره اقدامات و محدودیت‌هایی را علیه دیپلمات‌های مسکو اعمال می‌کند و به طور مشخص فعالیت خود را در حوزه جذب نیرو در سرویس‌های اطلاعاتی منطقه‌ای تشدید کرده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1491030

مهمترین اخبار ایران و جهان: