نیوز سیتی!
06 مهر 1402 - 14:07

رزمایش «برادری شکست‌ناپذیر-2023» در قرقیزستان برگزار می‌شود

رئیس ستاد مشترک سازمان پیمان امنیت جمعی برای بررسی مسائل سازمانی و شناسایی مکان‌های رزمایش مشترک «برادری شکست ناپذیر-2023» وارد قرقیزستان شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، «آناتولی سیدوروف» رئیس ستاد مشترک سازمان پیمان امنیت جمعی برای بررسی مسائل سازمانی و شناسایی مکان‌های رزمایش مشترک با نیروهای حافظ صلح پیمان امنیت جمعی با عنوان «برادری شکست ناپذیر-2023» وارد قرقیزستان شد.

رئیس ستاد مشترک سازمان پیمان امنیت جمعی همچنین از زمین تمرین «ادلوایس» بازدید کرد، با روند استقرار و تأمین نیروهای اعضای این سازمان، ترتیب نقاط آموزشی و فهرست مسائلی که باید تمرین شود، آشنا شد.

در این بازدید توجه ویژه‌ای به بازرسی از محل استقرار پست‌های فرماندهی مشترک و مناطقی که گروه‌ها عملاً قسمت‌های تاکتیکی اصلی رزمایش را تمرین خواهند کرد، معطوف شد.

سیدوروف در چارچوب سفر کاری خود به این کشور دیداری با «باکتی بک بکبولوتوف» وزیر دفاع قرقیزستان داشت.

در این دیدار، طرفین درباره برگزاری رزمایش مشترک با نیروهای حافظ صلح سازمان پیمان امنیت جمعی با عنوان «برادری شکست ناپذیر -2023» بحث و تبادل نظر کردند.

این رزمایش از 9 تا 13 اکتبر در خاک این کشور  در مرحله نهایی رزمایش مشترک عملیاتی-استراتژیک سازمان پیمان امنیت جمعی با عنوان «برادری رزمی-2023» برگزار می‌شود.

در طول این رزمایش، وظایف حل و فصل پس از جنگ در یک منطقه بحرانی انجام یک عملیات حفظ صلح با استفاده از نیروها و ابزارهای سیستم امنیت جمعی سازمان پیمان امنیت جمعی، ارائه کمک‌های بشردوستانه، انجام می‌شود.

لازم به ذکر است که پیش از این، این رزمایش «برادری شکست ناپذیر -2023» در ارمنستان برنامه ریزی شده بود، اما ایروان رسماً تصمیم گرفت آن را برگزار نکند.

ستاد مشترک سازمان پیمان امنیت جمعی یک نهاد کاری دائمی است که مسئول تهیه پیشنهادات و اجرای تصمیمات در مورد تشکیل یک سیستم مؤثر امنیت جمعی در داخل سازمان، ایجاد گروه‌های ائتلافی از نیروها و ارگان‌های فرماندهی و کنترل آنها، ایجاد زیرساخت‌های نظامی، آموزش پرسنل نظامی و متخصصان نیروهای مسلح، تهیه تسلیحات و تجهیزات نظامی لازم است .

پایان پیام/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1518730

مهمترین اخبار ایران و جهان: