نیوز سیتی!
06 مهر 1402 - 13:00

تعاونی های مستعد دانش بنیان در سیستان و بلوچستان توانمند می‌شوند

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان، احیا، توانمندسازی و به ظرفیت رسانی تعاونی های دارای سابقه یا مستعد دانش بنیان را از اولویت ها در سیستان و بلوچستان بیان کرد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، خلیل‌احمد سلامی امروز در رویداد نوفن که در پارک علم و فناوری استان برگزار شد، اظهار کرد: در این رویداد با همکاری پارک علم و فناوری و دفتر امور روستایی استانداری بدنبال ترویج و ترغیب فرهنگ تعاونی با تاکید بر دانش بنیان ها هستیم.

وی افزود: هم اینک ۶ شرکت تعاونی دانش بنیان دارای مجوز معتبر در سیستان و بلوچستان فعالیت میکنند که عمدتا خوزه فعالیت آنها در زمینه کشاورزی و صنایع غذایی، ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته، دارو و فرآورده های حوزه تشخیص و درمان و فناوری اطلاعات و نرم افزار های رایانه ای است.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: هم‌چنین دو شرکت تعاونی در حوزه های زیست محیطی و کشاورزی در حال ارزیابی دریافت مجوز دانش بنیان در استان هستند و ۱۸ شرکت تعاونی هم مستعد دانش بنیان شدن شناخته شدند.

سلامی اظهار کرد: شرکت‌های دانش بنیان به عنوان موتور محرکه و عامل محوری پیشرفت اقتصادهای دانش بنیان شناخته می‌شوند که ریسک سرمایه‌گذاری در آنها پایین است و نقش موثری در پایداری اقتصاد دارند.

وی افزود: راه اندازی و گسترش شرکتهای تعاونی دانش بنیان موجب بی نیازی کشور از واردات، جلوگیری از خروج ارز و خودکفایی در تولیدات داخلی می شود.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خاطرنشان کرد: وزارت متبوع با حمایت های دولت درصدد است تا براساس نیازها و اولویت های کشور، تعاونی های دانش بنیان را گسترش دهد و این مهم در سیستان و بلوچستان با تاکید استاندار بشکل جدی مورد توجه قرار گرفته است.


پایان پیام/3139

منبع: فارس
شناسه خبر: 1518630

مهمترین اخبار ایران و جهان: