نیوز سیتی!
07 شهریور 1402 - 17:56

مصرف آب از سفرهای زیرزمینی باید کاهش یابد

معاون امور عمرانی استاندار زنجان کمبودهای سالانه آب برای مصارف کشاورزی را یادآور شد و گفت: برای متعادل کردن این کمبود باید استفاده از آب‌های سطحی افزایش و استفاده از سفره‌های زمینی کاهش یابد.

گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، استخر ذخیره آب کشاورزی روستای «فلج» بخش مرکزی شهرستان خرمدره با حجم ۸۰ هزار متر مکعب و با اعتبار دولتی یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان و با آورده مردمی ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان افتتاح شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان در این مراسم تامین آب کشاورزی با توجه به کمبودهای سالانه را یادآور شد و اظهار کرد: برای متعادل کردن این کمبود باید استفاده از آب‌های سطحی افزایش و استفاده از سفره‌های زمینی کاهش یابد.

معاون امور عمرانی استاندار زنجان افزود: اجرای طرح‌هایی مانند استخر ذخیره آب کشاورزی روستای فلج مد نظر دولت است و از این طرح‌ها و حتی بزرگ‌تر حمایت می‌کند.

وی مخاطرات شنا کردن در استخرهایی مانند استخر ذخیره آب کشاورزی روستای فلج را یادآور و تاکید کرد: توصیه‌های ایمنی در این استخرها باید جدی گرفته شده و طناب‌هایی در گوشه‌های آن برای مواقع اضطراری تعبیه شود.

شایان ذکر است، هدف از اجرای طرح استخر ذخیره سازی آب در روستای فلج برای فصول گرم سال و کاهش تنش وارده و محصولات کشاورزی بوده است.

افتتاح واحد بازسازی و نوسازی ماشین آلات راه و ساختمانی و معدنی (بنادک) از دیگر برنامه‌های سفر استاندار به خرمدره بود که این مجموعه توانایی بازسازی و نوسازین ۳۵ دستگاه ماشین آلات راه و ساختمانی و معدنی را داشته و برای ۵۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

پایان پیام/73004

منبع: فارس
شناسه خبر: 1475774

مهمترین اخبار ایران و جهان: