نیوز سیتی!
07 شهریور 1402 - 23:32

آسمان مازندران خنک و بارانی می‌شود

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران گفت: روز چهارشنبه علاوه بر کاهش دما گاهی شاهد رگبار باران، وزش باد و احتمال رعدوبرق هستیم

احمد اسدی معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران درباره پیش‌بینی وضعیت جوی آسمان استان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران، اظهار کرد: بعد از بارش سامانه قبلی از روز یک‌شنبه جوی پایداری در آسمان مازندران حاکم شد و شاهد افزایش دما در سطح استان بودیم؛ به‌طوری‌که بیشینه دمای هوا مربوط به گلوگاه با ۳۵ درجه و کمینه دمای هوا مربوط به بلده و کجور با ۱۳ درجه بوده است.

وی افزود: نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد از عصر سه‌شنبه جریانات شمالی روی منطقه شکل گرفته و انتظار داریم به‌تدریج افزایش ابر و از سمت غرب استان شاهد رگبار پراکنده باشیم.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران بیان کرد: روز چهارشنبه با تقویت جریانات خنک شمالی و همراهی آن با موج تراز میانی جو علاوه بر کاهش دما گاهی شاهد رگبار باران، وزش باد و احتمال رعدوبرق هستیم.

اسدی اضافه کرد: در مناطق غربی شرایط برای بارندگی بیشتر خواهد بود باتوجه به بارش‌های رگباری احتمال دارد بارش در برخی نقاط از شدت بیشتری برخوردار باشد.

وی با اشاره به اینکه اواخر پنج‌شنبه از ناپایداری آسمان مازندران کاسته می‌شود، یادآور شد: روز جمعه جو نسبتا پایدار همراه با افزایش تدریجی دما را خواهیم داشت.

معاون هواشناسی مازندران بیان کرد: در ارتفاعات در ساعات بعدازظهر احتمال رگبار پراکنده و افزایش ابر دور از انتظار نیست.

اسدی گفت: دریای مازندران یکی دو روز آینده مواج است و برای شنا توصیه نمی‌شود.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1476130

مهمترین اخبار ایران و جهان: