نیوز سیتی!
07 شهریور 1402 - 19:30

اجرای طرح سیماب به‌منظور بهره‌وری تولید محصولات کشاورزی در کرمان

مدیرکل امور روستایی استانداری کرمان گفت: به منظور ارتقای بهره‌وری تولید محصول در استان طرح سیماب اجرا می‌شود و ارتقا از اهداف اصلی طرح سیماب بوده و کشاورزان به عنوان مرجع اصلی تولید مورد توجه هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدجواد عبدالکریمی اظهار کرد: طرح سیستم مرجع آموزش و بهره‌وری (سیماب) در شهرستان‌های ارزوئیه، رفسنجان، نرماشیر و فاریاب با مشارکت فرمانداران، اتحادیه تعاونی‌های تولید و مدیریت تعاون روستایی، مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و کشاورزان پیشرو اجرا می‌شود. 

وی عنوان کرد: اجرای طرح سیماب به‌منظور ارتقای بهره‌وری تولید محصول در استان است، ارتقا از اهداف اصلی طرح سیماب بوده و کشاورزان به‌عنوان مرجع اصلی تولید مورد توجه هستند.  

عبدالکریمی گفت: در این طرح سعی شده با بکارگیری روش‌های مختلف آموزشی، نگرش و عملکرد کشاورز را به سمت رعایت اصول فنی تغییر داد.

وی ابراز داشت: یکی از معضلات بخش کشاورزی خرده مالکی است که در این طرح به مدیریت هماهنگی یکپارچه توجه خاصی شده است. 

عبدالکریمی گفت: با توجه به شرایط بحرانی آب، کاهش کیفیت آب و خاک اکثر مناطق استان، یکی از اهداف طرح سیماب در مدیریت و نجات تولید است که برای نخستین بار یک بخش غیردولتی برای بهبود وضعیت کنونی ‌با رویکردی علمی اقدام به طراحی و تدوین و اجرای این طرح کرده‌اند و با مشارکت استادان دانشگاهی، محققان و کارشناسان بخش اجرا که همان تعاونی‌ها محسوب می‌شود، اجرا و هدایت می‌شود.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1475874

مهمترین اخبار ایران و جهان: