نیوز سیتی!
02 شهریور 1402 - 14:52

وزارت بهداشت بیمارستان ارتش بجنورد را خریداری کند

بجنورد- نماینده بجنورد در مجلس گفت: خریداری بیمارستان ارتش بجنورد مطالبه جدی مردم خراسان شمالی از وزارت بهداشت است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد پاکمهر ظهر پنج شنبه در شورای اداری خراسان شمالی که در محل استانداری برگزار شد، اظهار داشت: بر خلاف دولت قبل، دولت سیزدهم تنها به مذاکرات برجام اکتفا نکرد و امروز علاوه بر مذاکرات، خنثی کردن تحریم‌ها نیز در دستور کار است.

نماینده بجنورد در مجلس با اشاره به کسری بودجه ۳۶۰ هزار میلیاردی و خزانه منفی دولت قبل، گفت: در این دو سال به رشد اقتصادی ۴ درصد رسیدیم و در صادرات نفت رکورد زدیم.

وی با اشاره به کاهش ۲۰ درصدی تورم و نقدینگی طی این مدت، افزود: قراردادهای متعدد دولت با کشورهای همسایه و منطقه و تأمین گسترده واکسن از جمله دستاوردهای این دولت بوده است.

پاکمهر رشد اقتصادی و علمی کشور را قابل توجه ارزیابی کرد و گفت: بدون برجام و fatf پول‌های بلوکه شده ایران آزاد شد.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بیمه رایگان ۱۲ میلیون نفر، بیمه مادران باردار، اجرای نظام ارجاع و راه اندازی مراکز باروری سطح ۳ و ۲ از جمله دستاوردهایی است که دولت با همراهی مجلس به آن دست یافت.

وی به افتتاح ۱۵ هزار تخت بیمارستانی نیز اشاره کرد و افزود: در خراسان شمالی ۴ دستگاه سی تی اسکن، ۳ دستگاه ام آی آر، شتاب دهنده خطی، تجهیزات دپارتمان قلب، یک دستگاه بالگرد اورژانس و بسیاری دستگاه دیگر خریداری شده است.

پاکمهر خاطرنشان کرد: خراسان شمالی دستگاه سنگ شکن ندارد و وزیر بهداشت این دستگاه را در اختیار استان قرار دهد؛ خرید بیمارستان ارتش توسط وزارت بهداشت نیز مطالبه مردم است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1466230

مهمترین اخبار ایران و جهان: