نیوز سیتی!
08 شهریور 1402 - 17:48

خانه محیط زیست در بابل راه اندازی می شود

بابل- رئیس اداره حفاظت محیط زیست بابل گفت: خانه محیط زیست برای حضور آگاهانه، داوطلبانه و موثر مردم در عرصه های مرتبط راه اندازی می شود.

حسین حیدرپور در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در روز زمین پاک خانه محیط زیست در شهرستان بابل در کلبه چوبی حیدرکلا شهرستان بابل به منظور حضور آگاهانه، داوطلبانه و مؤثر مردم در عرصه محیط زیست در شهرستان راه‌اندازی می‌شود.

وی اظهارداشت: ایجاد خانه‌های محیط زیستی یکی از اقدامات سازمان حفاظت محیط زیست در دولت سیزدهم است که با ایجاد این خانه‌ها در هر منطقه هر شخصی می‌تواند چالش‌ها و معضلات محیط زیست خود را بیان کند.

وی تصریح کرد: براساس اصل ۵۰ قانون اساسی که بر حفاظت از محیط زیست به عنوان یک وظیفه همگانی اشاره دارد، آموزش محیط زیست و مشارکت‌های مردمی دو رکن اصلی برای حفظ محیط زیست است که همگان باید به آن توجه کنند.

حیدرپور با بیان اینکه مساله محیط زیست در دولت سیزدهم اولویت جدی است، عنوان کرد: در حال حاضر جامعه نسبت به مسائل محیط زیستی حساس شده است که تخریب محیط زیست قابل جبران نیست.

وی با اشاره به اینکه توسعه فرع بر محیط زیست است گفت: اگر چه توسعه یافتگی و فعالیت‌های اقتصادی یک موضوع ضروری است اما حتماً باید از پیوست محیط زیستی برخوردار باشدو همگان بایستی برای حفظ و صیانت از محیط زیست تلاش کرده و با افزایش دانش محیط زیستی باعث افزایش آگاهی عمومی در جامعه شوند

رئیس محیط زیست بابل در پایان سخنانش یادآور شد: هر خانه محیط زیست یک معضل شاخص منطقه را مشخص و با آموزش، فرهنگ سازی و جلب مشارکت مردمی سعی در حل آن اقدام می‌کند

منبع: مهر
شناسه خبر: 1477530

مهمترین اخبار ایران و جهان: