نیوز سیتی!
09 شهریور 1402 - 12:03

چرا حرم سامرا را خانه پدری امام زمان(عج) می‌‌نامند؟+فیلم

حرم امامین عسکریین علیهماالسلام در سامرا میزبان زائران اربعین است. در این مکان مقدس علاوه بر ۲ امام معصوم، خانواده آن‌ها هم مدفون هستند و همین امر باعث‌ شده حرم سامرا را خانه پدری امام زمان (عج) می‌نامند.

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، حرم امامین عسکرییین علیهماالسلام در سامرا در روزهای اخیر شاهد حضور پرشور زائران‌کشورهای مختلف است که برای زیارت اربعین به عراق مشرف شده‌اند.

 

حرم امامین عسکریین(ع)

این مکان مقدس به عنوان خانه پدری حضرت مهدی (عج) شناخته می‌شود، اما چرا این حرم اینگونه نامگذاری شده است؟

در حرم حضرت امامین عسکریین علیهماالسلام علاوه بر ۲ امام بزرگوار یعنی امام هادی و امام حسن عسکری علیهماالسلام، حضرت نرجس‌ خاتون مادر امام زمان (عج) و حکیمه خاتون عمه آن حضرت مدفون هستند. همچنین سمانه مادر امام هادی علیه‌السلام و همسر امام جواد (ع) در سامرا مدفون هستند.

علاوه بر این، حدیث مادر امام حسن عسکری علیه‌السلام ‌‌همسر امام هادی علیهماالسلام نیز در حرم سامرا تدفین شده است. بر همین اساس، سامرا و حرم امامین عسکریین علیهماالسلام را خانه امام زمان (عج) می‌شناسند و جایگاه ویژ‌ه‌ای بین شیعیان دارد. 

به گزارش فارس، حرم امامین عسکریین علیهماالسلام در سامرا این روزها میزبان جمعی از زائران اربعین است و هر لحظه از شبانه‌روز موکب‌ها به زائران خدمت می‌کنند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1478630

مهمترین اخبار ایران و جهان: