نیوز سیتی!
08 شهریور 1402 - 23:06

تعویق جلسه تمدید مأموریت نیروهای «یونیفل» در شورای امنیت

یک شبکه لبنانی خبر داد جلسه تمدید مأموریت نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در جنوب لبنان که قرار بود، عصر امروز (چهارشنبه)، در شورای امنیت برگزار شود، به زمان دیگری موکول شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رئیس شورای امنیت سازمان ملل متحد اعلام کرد جلسه تمدید مأموریت نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در جنوب لبنان (یونیفل) به زمان دیگری موکول شده است.

شبکه «المیادین» به نقل از خبرنگار خودش گزارش داد که قرار بوده رئیس شورای امنیت، ساعت شش و نیم امروز (چهارشنبه) به وقت بیروت، مقابل مقر این شورا به سؤالات خبرنگاران در این خصوص پاسخ خواهد داد.

پیشتر منابع دیپلماتیک در سازمان ملل به المیادین خبر داده بودند پیش‌نویس طرح مربوط به تمدید مأموریت نیروهای یونیفل با اجماع کشورهای عضو و بعد از اعمال برخی اصلاحات با جوهر آبی نگاشته شده و آماده رأی‌‌گیری است. منابع مذکور پیشتر همچنین خبر داده بودند این طرح ساعت پنج امروز به وقت بیروت به رأی گذاشته خواهد شد.

«عبدالله بوحبیب» وزیر امور خارجه دولت پیشبرد امور لبنان هفته گذشته پیش‌نویس طرح تمدید مأموریت نیروهای یونیفل را رد کرد.

بوحبیب تاکید کرده بود که در این طرح به لزوم هماهنگی عملیات‌های نیروهای یونیفل با ارتش لبنان اشاره‌ای نشده و بیروت این پیش‌نویس را نمی‌پذیرد.

با این حال، شبکه المیادین به نقل از منابع دیپلماتیک اخیرا خبر داد بندهایی که به نیروهای یونیفل اجازه اقدام فوری، مستقبل و غافلگیرانه بدون هماهنگی با ارتش لبنان را می‌دادند، کماکان از طرح جدید حذف نشده‌اند.

این شبکه لبنانی همچنین گزارش داده بود که تنها مزیت طرح جدید در مقایسه با طرح گذشته این است که در این طرح به مناطق «الماری» و «الغجر» اشاره شده و از کابینه رژیم صهیونیستی خواسته شده بدون تعلل و با هماهنگی نیروهای یونیفل از مناطق مذکور عقب‌نشینی کنند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1477974

مهمترین اخبار ایران و جهان: