نیوز سیتی!
12 شهریور 1402 - 20:18

ثبت‌نام نهایی ۱۷۲ هزار دانش‌آموز در مدارس خراسان‌شمالی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی گفت: تا به امروز ۱۷۲ هزار دانش‌آموز ثبت‌نام نهایی شده‌اند و طبق روال هر ساله تا آخر شهریور ثبت نام‌ها کامل شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، ابوالقاسم اکبری، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی در پنجمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان اظهار کرد: بازگشایی مدارس یکی از مهم‌ترین پروژه‌های نظام تعلیم و تربیت در تابستان است که آماده‌سازی و سازماندهی نیروهای انسانی و ثبت‌نام دانش آموزان انجام شده است.

وی گفت: زنگ مهر در یکی از مدارس دولتی با نگاه هنرستان‌ها با حضور مسئولان استانی آغاز خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی افزود: در پروژه مهر و بازگشایی مدارس، ثبت‌نام دانش آموزان در حال انجام است و تا به امروز ۱۷۲ هزار دانش آموز ثبت نام نهایی شده‌اند و طبق روال هر ساله تا آخر شهریور ثبت نام‌ها کامل شود.

اکبری ادامه داد: آزمون استخدامی که برگزار شد از بین۸۵۰ نفر که معرفی شده‌اند، مصاحبه‌ها برگزار شد تا آخر هفته معرفی نتایج برای ۳۸۱ کرسی اعلام خواهد شد.

وی تصریح کرد: امسال رتبه یک کنکور انسانی را از اسفراین در خراسان‌شمالی و کسب ۱۵ رتبه دو رقمی ملی و رتبه‌های زیر هزار زیادی را در استان داشته‌ایم که نوید خوبی برای آموزش و پرورش استان خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی با اشاره به اینکه توانمندسازی معلمان و مدیران مدارس غیردولتی با نگاه پرورش تربیتی و فرهنگی در حال انجام است، گفت: همچنین در سال جدید ۵۰ نفر روحانی وظیفه برای تدریس در مدارس تعیین تکلیف شده‌اند.

اکبری خاطرنشان کرد: آزمون استخدام دبیری هفته گذشته نتایج اعلام شد که مصاحبه‌های تخصصی دبیران برای جذب ۶۸ نفر جهت تدریس در استان اقدام خواهد شد.

وی یادآور شد: در جلسه گذشته دستور کمک شهرداری‌ها برای ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی بود که تاکنون حوزه استثنایی جلسات زیادی برگزار کرده، کار پیگیری می‌شود اما بازخوردهای خوبی به جز مرکز استان انجام نشده است.

پایان پیام/س

منبع: فارس
شناسه خبر: 1483730

مهمترین اخبار ایران و جهان: