نیوز سیتی!
20 شهریور 1402 - 12:02

«خیرین نخبه‌پرور» مایه امیدواری و افتخار کشور هستند

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز گفت: حضور خیرین برای همه علاقه مندان به علم، دانش و فرهنگ مایه امیدواری و افتخار است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز،  آیت الله دژکام امروز در مجمع خیران نخبه پرور 13 استان کشور افزود: حضور خیرین برای همه علاقه مندان به علم، دانش و فرهنگ مایه امیدواری و افتخار است.

وی گفت: حمایت از علم و دانش در کشور ما یک جنبه دولتی و حکومتی دارد که آن مسیر خود را طی می کند اما انجمن خیران نخبه پرور می خواهد کار را دست مردم دهد و همیشه وقتی ما کاری را به مردم فهیم و رشید خود سپرده ایم به نتایج خوبی رسیده ایم. 

امام جمعه شیراز خاطرنشان کرد: برکات کار خیر مردمی بسیار بیشتر است. حتی در مسائل عمرانی اگر یک پروژه عمرانی توسط خیرین احداث شود، کمتر درگیر حاشیه خواهد شد.

آیت الله دژکام افزود: نظیر همین قضیه مسلما در عرصه علمی هم باید تقویت شود. برای اینکه این نوع حمایت های علمی و خیریه علمی در کشور عزیز ما سابقه طولانی دارد.

وی تصریح کرد: دکتر ذبیح الله صفا در مورد مدارس علمی در ایران کتابی نوشته که از نظر علمی و تحقیقی کتاب ارزشمندی است و در این کتاب به سابقه مدارس و اینکه مردم کمک دادند تا مدارس در ایران ساخته شود، پرداخته است و این یک واقعیت تاریخی در کشور ما هست که نمی شود نادیده گرفت.

 

نماینده ولی فقیه در استان فارس ادامه داد: آیت الله حائری می فرمودند بورسیه تحصیلی سید مرتضی به شیخ طوسی، جهان تشیع را به اینجا رسانده است، یعنی نزدیک 20 سال ماهیانه به یکی از شاگردان که استعداد داشته می پرداخته است و این بزرگ مرد با حمایت استاد خود به اینجا رسید. 

آیت الله دژکام گفت: با کارهای خیرین در آینده انشاالله جوانانی داشته باشیم که بتوانند خدمت کنند و مسلما این کار خیر و  نیک آثارش در زندگی اجتماعی ما ایرانیان خود را نشان خواهد داد.

وی افزود: عزیزی اگر در خانواده ای متولد شده که امکانات کافی برای حمایت از فرزندانش ندارد، حس کند جای دیگری وجود دارد که آن استعداد را حمایت کرده و رشد دهد و به جایی برساند و این حس یک خانواده بودن در ایام اربعین هم به شکل دیگری تجربه کردیم.

 

امام جمعه شیراز خاطرنشان کرد: این یک خانواده بودن با همین کارها تقویت می شود نه اینکه صرفا فقط شعار دهیم.اینکه بچه های خانه هایی که امکانات کمتری دارند احساس کنند همه جامعه از آنها حمایت می کنند و این حس را شما ایجاد می کنید و امیدوار هستم در آینده نزدیکی شاهد این باشیم که تمام استان های کشور این مجموعه را سامان داده باشند و هر استانی هم موفقیت های چشمگیر خود را به عرصه نمایش بگذارد تا دیگران هم تشویق شوند و این مسیر را ادامه دهند. 

پایان پیام/ن

منبع: فارس
شناسه خبر: 1494430

مهمترین اخبار ایران و جهان: