نیوز سیتی!
19 شهریور 1402 - 14:08

۷۰۰۰ زائر اربعینی از خدمات هلال احمر آذربایجان‌غربی برخوردار شدند

ارومیه - سرپرست هلال احمر آذربایجان‌غربی گفت: از ۲۷ مرداد تا روز شنبه، هفت هزار و ۵۰ زائر اربعینی از خدمات این نهاد در استان به ویژه تمرچین پیرانشهر برخوردار شده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید محبوبی در این زمینه با تاکید بر حضور یکپارچه همه دستگاه‌ها در اجرای هر چه بهتر ارائه خدمات به زائران اربعینی اظهار کرد: یکی از زیبایی‌های منحصر به فرد پیاده‌وری اربعین، وحدت کاری همگانی است که دولت و مردم در کنار هم برای نشان دادن زیبایی‌های این حرکت جهانی تلاش می‌کنند.

وی با اشاره به عملکرد تیم ۳۰۰ نفری هلال احمر آذربایجان غربی در ایام اربعین امسال اضافه کرد: این تیم تاکنون به هفت هزار و ۵۰ نفر خدمات متفاوت ارائه کرده که ۵۷۶ مورد آن خدمات درمان سرپایی از جمله رسیدگی به سوختگی، تاول و بریدگی است.

سرپرست جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی با بیان اینکه در این مدت به ۶ هزار و ۴۷۴ نفر نیز خدمات مراقبت و سلامت ارائه شده است، افزود: زائران اربعینی با کنترل فشار خون و قند خون خود در موکب‌های هلال احمر از سلامت خود مطمئن می‌شوند.

محبوبی با بیان اینکه مأموریت هلال احمر تا بیستم شهریور ادامه دارد، گفت: تاکنون ۳۰ هزار ماسک N۹۵ نیز توسط این نهاد بین زائران اربعین توزیع شده است.

وی ادامه داد: جمعیت هلال احمر با ۸۸ دستگاه خودرو امداد و نجات، کمک و خودرو سنگین به صورت شبانه روزی در حال ارائه خدمات اربعینی است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1492874

مهمترین اخبار ایران و جهان: