نیوز سیتی!
23 اردیبهشت 1402 - 21:02

دانشگاه پیام نور کوار؛ واحدی که در انتظار پاسخ مسئولان بالادستی جهت ادامه فعالیت مطلوب است

دانشگاه پیام نور کوار که سه سال است دانشجوی جدیدی نپذیرفته و در حال حاضر به صورت مجازی به فعالیت خود ادامه می‌دهد، نیازمند حمایت بیشتر مسئولان بالادستی جهت ادامه روند پذیرش دانشجو و فعالیت مطلوب تر می باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان کوار، از سال گذشته دانشجویان دانشگاه پیام نور کوار و مردم مطالبه خود در راستای داشتن مکان جهت فعالیت بهتر دانشگاه پیام نور کوار را از شورای شهر خواستار شدند. مطالبه ای که در پی آن جلسه ای در فرمانداری شهرستان کوار با حضور معاون دانشگاه پیام نور استان، مدیر حراست، فرماندار، معاون فرماندار و اعضای شورای شهر و یکی از خیّران جهت بررسی و رسیدگی به مشکلات دانشگاه پیام نور واحد کوار برگزار گردید و مقرر شد تا قبل از مهرماه و نهایتا بهمن ماه سال ۱۴۰۱ به شرط پذیرش دانشجو ساختمانی با استانداردهای لازم در اختیار دانشگاه قرار گیرد و تا کنون شرط شورای شهرستان برای تحویل مکان محقق نگردیده است.

این مسئله خبرنگار فارس را بر آن داشت تا از مسئولان مربوطه پیگیر دلایل عدم توفیق در ادامه فعالیت مطلوب دانشگاه پیام نور کوار گردد و مطالبه به حق دانشجویان و مردم انقلابی شهرستان کوار را در راستای تحقق این مهم پی گیری نماید.

مدیر روابط عمومی دانشگاه پیام نور استان در گفت و گو با خبرنگار فارس با بیان اینکه دانشگاه پیام نور در سطح استان و سازمان مرکزی با ادامه فعالیت دانشگاه پیام نور کوار و از سرگیری پذیرش مجدد دانشجو در این واحد موافقت نموده اند، اظهار داشت: ذکر نام دانشگاه پیام نور کوار در دفترچه کنکور سال جاری منوط به طرح آمایشی وزارت علوم است و ابلاغیه ای رسمی که با جزئیات تحویل دانشگاه پیام نور استان می دهد و ما نیز منتظر تصمیم این وزارتخانه هستیم.

ادامه روند دانشگاه پیام نور کوار منوط بر موافقت شورای گسترش علوم

وی با اشاره به اینکه روند موافقت با ادامه کار دانشگاه پیام نور کوار ازسوی سازمان مرکزی و استانی دانشگاه به شورای علوم فرستاده شده، گفت: باید منتظر پاسخ شورای گسترش علوم باشیم و پس از دریافت اولین جوابیه آن را با رویکرد مثبت دنبال و به مردم شهرستان کوار اعلام می کنیم.

بهنام کشاورز در ادامه گفت: مسئولان استانی دانشگاه و مسئولان محلی شهرستان درصدد مشکل تامین زمین و محل استقرار دانشگاه هستند و نماینده مردم کوار در مجلس نیز در تهران پیگیر حل مشکلات آن و گرفتن موافقت وزارت علوم است.

وی با تاکید بر استقبال دانشگاه پیام نور از احداث ساختمان در دانشگاه در سطح همه شهرستانها اظهار داشت: اگر موافقت وزارت علوم برای ادامه کار واحد کوار حاصل شود، با اعتبارات خود دانشگاه پیام نور، مسئولان استانی، محلی و خیّران نخواهیم گذاشت که کار دانشگاه روی زمین بماند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه پیام نور استان ضمن تاکید بر همکاری دانشگاه پیام نور استان با رسانه ها جهت پیگیری مشکلات دانشگاه های پیام نور در سطح استان به پاسخ گویی شفاف مسائل به دانشجویان و مردم تاکید کرده و افزود: دانشجویان می توانند چهارشنبه ها از ساعت ۱۱ الی ۱۲ صبح با رئیس دانشگاه پیام نور استان از طریق شماره تلفن ۰۷۱۳۲۲۵۴۰۴۶ تماس حاصل نمایند و مستقیما انتقادات، پیشنهادات و نقطه نظرات آنان را در برنامه ای که عنوان آن صدای دانشجو می باشد، در میان بگذارند و رئیس دانشگاه شخصا مشکلات آنان را بررسی نمایند.

رئیس دانشگاه‌ پیام نور کوار نیز در گفت و گو با خبرنگار فارس با اشاره به جلسه مسئولان استانی دانشگاه پیام نور با مسئولان شهرستانی اظهار داشت: طبق مصوبات این جلسه مقرر شد ساختمان پیشین کمیته امداد ۵ سال به صورت رایگان در اختیار دانشگاه پیام نور کوار قرار گیرد و شهردار شهرستان نیز قول مساعد مبنی بر مقاوم سازی و استاندارد سازی ساختمان جهت استفاده واحد آموزشی پیام نور کوار و حمایت در ساخت ساختمان آن داد.

وی با تاکید بر تلاش های نماینده مردم کوار در مجلس جهت پیگیری این مهم بیان کرد: تا کنون نتیجه ملموسی از سوی وزارت علوم حاصل نشده و دانشگاه جهت ادامه فعالیت نیازمند همت بیشتر مسئولان وزارت علوم و ادامه فعالیت های نماینده مردم در راستای تحقق این مطالبه به حق دانشجویان و مردم شریف شهرستان کوار می باشد.

میرزایی با اشاره به تمایل دانشگاه پیام نور استان به ادامه فعالیت واحد کوار باتوجه به نزدیکی شهرستان به مرکز استان و استقرار در مسیر عسلویه و جمعیت زیاد دانش آموزی و پشت کنکوری آن اظهار داشت: جهت از سرگیری فعالیت مطلوب دانشگاه امام جمعه شهرستان طی جلسه ای با فرماندار و رئیس شورای شهر به سفر به تهران با همکاری نماینده و تشکیل جلسه در دانشگاه پیام نور و زارت علوم برای پیگیری نتیجه مطلوب و ملموس قول مساعد دادند.

بی مهری های وزارت علوم به دانشگاه پیام نور، فعالیت واحدهای شهرستانی را با مشکل مواجه نموده است

وی با بیان اینکه بی مهری هایی از سوی وزارت علوم مبنی بر فعالیت دانشگاه های پیام نور سراسر کشور وجود دارد، گفت: کم شدن ظرفیت پذیرش دانشجو و تمایل به رشته های فنی و حرفه ای و کم محبتی وزارت علوم به دانشگاه پیام نور نیز مزید بر علت است تا پیگیری های نماینده مردم کوار در راستای تحقق این مطالبه، سخت و دچار مشکل گردد.

رئیس دانشگاه پیام نور در پایان با بیان اینکه طی ۳ سال گذشته داوطلبان زیادی از مرکز شیراز و دانشگاه پیام نور فیروزآباد به ما مراجعه نموده اند، اظهار داشت: اگر به لحاظ ساختاری و پذیرش دانشجو اقدامات لازم صورت گیرد، دانشگاه پیام نور کوار آینده خوبی خواهد داشت که تحقق آن منوط بر نظر مثبت وزارت علوم و شورای گسترش آموزش عالی در راستای ادامه فعالیت دانشگاه پیام نور کوار است.

گزارش از: فاطمه دیباور

پایان پیام/خ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1209730

مهمترین اخبار ایران و جهان: