نیوز سیتی!
23 اردیبهشت 1402 - 12:08

تعهد ۳۵ دستگاه اجرایی برای ایجاد اشتغال در چهارمحال و بختیاری

شهرکرد_مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری مدیرکل تعاون گفت: امسال ۳۵ دستگاه اجرایی در چهارمحال و بختیاری تعهد اشتغال دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن مولوی صبح شنبه در شورای اشتغال چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: سهم این استان از اعتبارات مشاغل خانگی در سال گذشته ۱۰۴ میلیارد تومان بود که ۹۰ درصد این اعتبار پرداخت شده است.

وی افزود: باقی مانده تسهیلات پرداخت نشده در سال گذشته مربوط به چهار بانک است و باید تکمیل شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: سهم این استان در سال ۱۴۰۲ از مشاغل ۱۲۵ میلیارد و ۸۶۰ میلیون تومان است که ابلاغ شده است.

مولوی عنوان کرد: پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی به هشت بانک محول شده است.

وی خاطرنشان کرد: تعهد اشتغال دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری در سال ۱۴۰۲ برابر با ۲۰ هزار و ۱۹ فرصت شغلی است که در حوزه‌های صنعت، خدمات و کشاورزی باید ایجاد شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ۶ دستگاه اجرایی در استان بیشترین تعهد اشتغال را در سال جاری دارند، اضافه کرد: این دستگاه‌ها در استان شامل کمیته امداد امام خمینی (ره) با ۳ هزار و ۸۰۰ شغل، بنیاد برکت ۳ هزار و ۵۹۷ شغل، جهاد کشاورزی ۲ هزار و ۶۰۰ شغل، سازمان صنعت، معدن و تجارت ۲ هزار و ۱۰۰ شغل، بهزیستی یک هزار و ۶۱۸ شغل و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز یک هزار و ۲۰۰ هستند.

مولوی بیان کرد: امسال ۳۵ دستگاه اجرایی در چهارمحال و بختیاری تعهد اشتغال دارند و مقرر شده است در شهرستان‌های شهرکرد، لردگان، اردل و بروجن بیشترین اشتغال ایجاد شود.

وی تاکید کرد: سهم چهارمحال و بختیاری در خصوص تبصره ۱۶ برابر با یک هزار و ۶۱۸ میلیارد تومان است که ۱۸ بانک عامل و ۱۷ دستگاه اجرایی درگیر پرداخت آن هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری یادآور شد: ۴ هزار و ۶۴۲ طرح کارفرمایی و خویش‌فرمایی از طریق سامانه جامع تسهیلات اشتغال کشور به دستگاه‌های اجرایی استان ارسال شده است.

مولوی تصریح کرد: مجموع متقاضیان دریافت تبصره ۱۶ در قالب سامانه جامع تسهیلات و پرونده‌های فیزیکی در چهارمحال و بختیاری ۱۸ هزار و ۳۹۹ نفر است که این تعداد ۱۰ هزار و ۱۰۵ مورد به بانک معرفی شده و تعداد پرداختی‌ها ۳ هزار و ۸۲۸ به مبلغ ۲۸۴ میلیارد تومان است.

وی تاکید کرد: اشتغال ایجاد شده باید به صورت واقعی باشد چراکه این موارد در چهار مرحله راستی آزمایی می‌شود و در صورت وجود انحراف فرد حذف و تعهد اشتغال دستگاه نیز از سامانه کسر می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1208174

مهمترین اخبار ایران و جهان: