نیوز سیتی!
19 اردیبهشت 1402 - 12:25

۲۵ هکتار از اراضی ملی منابع طبیعی در چادگان رفع تصرف شد

اصفهان- فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان گفت: ۲۵ هکتار از اراضی ملی منابع طبیعی در شهرستان چادگان با حکم قضایی از ید متصرفان خارج شد.

سرهنگ علیرضا طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: صبح امروز ۲۵ هکتار از عرصه‌های طبیعی و اراضی ملی با حکم دادستان استان و همکاری مقام قضائی شهرستان طبق تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفظ و حمایت از منابع طبیعی آزادسازی و از ید متصرفان خارج شد.

وی خاطرنشان کرد: این متصرفان اقدام به کاشت غیرقانونی نهال در اراضی ملی کرده بودند که امروز این اراضی رفع تصرف شد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان تصریح کرد: برخورد با متصرفان اراضی ملی و افرادی که اقدام به ساخت و ساز غیرمجاز در عرصه‌های طبیعی کرده‌اند، ادامه دارد.

به گزارش مهر طبق ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع هر کس به قصد تصرف منابع ملی یاد شده در ماده یک قانون ملی شدن جنگل‌های کشور تجاوز کند به یک تا سه سال حبس تأدیبی محکوم خواهد شد.

در تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع آمده است: وزارت کشاورزی و منابع طبیعی مکلف است بوسیله گارد جنگل و مأموران خود به محض اطلاع، رفع تجاوز کند و در صورتیکه تشخیص وزارت کشاورزی و منافع طبیعی نسبت به منافع ملی مذکور در این ماده اخطار یا آگهی شده باشد مراتب را به دادسرای محل اعلام دارد. دادسرا متهم را مورد تعقیب کیفری قرار می‌دهد مگر اینکه نسبت به تشخیص وزارت کشاورزی و منابع طبیعی در مهلت مقرر در اخطاریه یا آگهی اعتراض شده باشد که در این صورت تعقیب کیفری متوقف و ادامه آن موکول به حصول نتیجه اجرای کامل مقررات ماده ۵۶ خواهد بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1199774

مهمترین اخبار ایران و جهان: