نیوز سیتی!
26 اردیبهشت 1402 - 18:00

برگزاری مراسم سوگواری امام جعفر صادق(ع) در گلستان

همزمان با سراسر کشور، در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) مراسم سوگواری این امام همام باحضور پرشور آحاد مردم گرگان در مساجد و مراکز مذهبی گلستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، ظهر امروز مردم متدین گلستان، در سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) با برپایی دسته‌های عزاداری و سینه زنی در فراق این امام همام اشک ماتم ریخته و ارادت خود به خاندان عصمت و طهارت را به منصه ظهور رساندند.

در حوزه علمیه امام خمینی (ره) گرگان هم با حضور آیت الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده مقام معظم رهبری در گلستان، علما و روحانیون و مردم شهید پرور گرگان مراسم سوگواری برپا شد و حجت الاسلام شیخ مهدی انصاری قمی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم طی سخنانی به طرح مناقب و ویژگی‌های شخصیتی امام جعفر صادق (ع) پرداخت.

در همین راستا، به منظور تبیین سیره نظری و عملی ائمه اطهار (ع) و پیشوایان معصوم به ویژه امام جعفرصادق (ع) ویژه برنامه‌های متعددی در ۲۱ امامزاده گلستان در حال برگزاری است.

حضرت امام جعفر صادق (ع) پیشوای ششم مسلمانان در سال ۱۴۸ هجری قمری به دست خلیفه عباسی، منصور دوانیقی مسموم و در مدینه به شهادت رسید.

امام صادق (ع) به شیخ الائمه هم معروف است زیرا عمر ایشان از تمامی ائمه اطهار (ع) طولانی‌تر است، آن امام به هنگام شهادت ۶۵ سال داشت و مدت سی و چهار سال از امامت حضرتش می‌گذشت و پس از شهادت، حضرت را در قبرستان بقیع در کنار پدر، جدّ و امام حسن مجتبی (ع) دفن کردند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1216374

مهمترین اخبار ایران و جهان: